ربات‌های مترجم مسجد الحرام به کمک زنان زائر می‌آیند

ربات‌های راهنما با ترجمه هم‌زمان به ۱۱ زبان در تعدادی از نمازخانه‌های بانوان شروع به کار کردند

ربات‌هایی که زائران مسجدالحرام در مکه را راهنمایی می‌کنند به یازده زبان صحبت می‌کنند-Amer HILABI / AFP

ربات‌هایی که به یازده زبان به سوالات زائران پاسخ می‌دهند قرار است به سوالات دینی زائران به خصوص زنان پاسخ دهند.

به گزارش نشریه عربیه، اداره کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی ربات راهنمای ارائه خدمات فتوا را با ترجمه هم‌زمان به ۱۱ زبان بین‌المللی در تعدادی از اماکن و نمازخانه‌های بانوان مسجدالحرام ارائه کرده است.

ربات‌هایی که زائران مسجدالحرام در مکه را راهنمایی می‌کنند به یازده زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، فارسی، ترکی، مالایی، اردو، چینی، بنگالی، هاوسا صحبت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ربات‌ها زائران را در مورد نحوه انجام مناسک عمره، فتواها، پاسخگویی به سوالات و ارتباط مردم با علما از راه دور راهنمایی می‌کنند.

این ربات‌های چهار چرخ دارای صفحه نمایش لمسی ۲۱ اینچی و مجهز به سیستم توقف هوشمند هستند که امکان جابه‌جایی آسان و روان آن‌ها را فراهم می‌کند.

این روبات‌ها روی یک سیستم شبکه بی‌سیم وای-فای با سرعت پنج گیگاهرتز کار می‌کنند که انتقال سریع و با کیفیت داده‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

این ربات‌ها به بقیه همکاران خود در مسجدالحرام خواهند پیوست که در چند سال گذشته وظیفه خدمت‌رسانی در مهم‌ترین مسجد مسلمانان را بر عهده گرفتند.

ربات‌ها در مسجدالحرام به نظافت این محل کمک می‌کنند و برخی از آن‌ها وظیفه پخش آب در میان زائران را دارند.

عربستان سعودی اوایل بهار اعلام کرد که به یک میلیون مسلمان از داخل و خارج از کشور اجازه می‌دهد تا در مراسم حج امسال شرکت کنند.

این افزایش ظرفیت پس از آن است که محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده بود تعداد زائران حج برای دو سال به شدت کاهش یابد.

بیشتر از جهان