پاکستان: مظنون اصلی حمله کراچی از داخل ایران دستور می‌گرفت

نام فرمانده عملیات تروریستی مستقر در ایران «اصغر شاه» بوده است

بر اساس گزارش‌ها، در پی درگیری مسلحانه، دو نفر به نام‌های الله دینو و نواب علی کشته شدند و مظنون سوم از صحنه گریخت- AFP

مقام‌های ضد تروریسم پاکستان روز پنجشنبه اعلام کردند که مظنون حمله هفته گذشته به شهر بندری کراچی، در ایران آموزش دیده و از فرمانده یک گروه جدایی‌طلب پاکستانی مستقر در ایران دستورالعمل دریافت کرده است.

بر اثر انفجار یک بمب در محله سدار کراچی در روز ١٢ مه، یک نفر کشته و تعدادی هم زخمی شدند. ارتش انقلابی سندهودش «اس‌آرای» (SRA) که یک گروه استقلال‌طلب در استان سند است، مسئولیت این حمله را پذیرفت.

به گزارش عرب نیوز، این حمله دو هفته پس از آن صورت گرفت که یک زن بمب‌گذار انتحاری در حمله به مینی‌بوس حامل کارکنان یک برنامه فرهنگی در دانشگاه کراچی، چهار نفر از جمله سه تبعه چین را کشت.

در بیانیه مطبوعاتی روز پنجشنبه اداره مبارزه با تروریسم «سی‌تی‌دی» (CTD) سند آمده است که تیم‌های تحقیقاتی ویژه که در پی آخرین موج حملات تشکیل شده بودند، از طریق منابع اطلاعاتی و با استفاده از فناوری، توانستند تعدادی مظنون را شناسایی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از تیم‌های تحقیقاتی برای ردیابی سه مظنون حمله به سدار کراچی، نام فرمانده مستقر در ایران اصغر شاه بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، در پی یک درگیری مسلحانه، دو نفر به نام‌های الله دینو و نواب علی کشته شدند و مظنون سوم از صحنه گریخت.

سید خرمعلی شاه، یکی از مقام‌های ارشد سی‌تی‌دی، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که متهم (الله دینو) از اصغر شاه که از ایران گروه خود (اس‌آرای) را اداره می‌کند، دستور گرفته است.

در بیانیه مطبوعاتی سی‌تی‌دی آمده است: «الله دینو، تروریست کشته‌شده، متخصص ساخت بمب بود و در ایران، آموزش نظامی دیده بود.»

ایران و پاکستان مرتبا یکدیگر را به پناه دادن به شبه‌نظامیانی که به کشور همسایه حمله می‌کنند، متهم می‌کنند. البته هر این دو کشورها دست داشتن دولت‌ها در چنین حملاتی را انکار می‌کنند.

بیشتر از جهان