کرسی رقابت جمهوری خواهان در ایالت کارولینای شمالی به چهره مورد حمایت ترامپ رسید

شب سه‌شنبه چند دقیقه پس از پایان رای‌گیری، شبکه‌های خبری پیروزی باد را اعلام کردند

کرسی سنای کارولینای شمالی برای جمهوری‌خواهان اهمیت بسیاری دارد - AFP

تد باد، نماینده جمهوری‌خواه که در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه پت مک‌کروری، فرماندار سابق ایالت کارولینای شمالی را که زمانی یکی از سرشناس‌ترین محافظه‌کاران این ایالت بود، خیلی سریع شکست داد، نامزد بعدی حزب در این ایالت برای مجلس سنای آمریکا است.

پیروزی این نماینده کمتر شناخته‌شده کنگره شوکه‌کننده بود؛ اما باد پیش‌تر حمایت دونالد ترامپ را جلب کرده و در واقع جلو افتادن او در این رقابت تضمین‌ شده بود.

شب سه‌شنبه چند دقیقه پس از ساعت ۱۹:۳۰ که رای‌گیری پایان یافت، شبکه‌های خبری پیروزی باد را اعلام کردند.

یک ساعت پس از پایان رای‌گیری، این نماینده دوردومی کنگره به میزان چشمگیر ۳۰ امتیاز از رقیب خود جلو افتاد و این پیروزی مقتدرانه نشان داد توصیه ترامپ همچنان مهم‌ترین معیار در تعیین سرنوشت نتایج  جمهوری‌خواهان در انتخابات مقدماتی هر ایالتی است؛ مخصوصا در یک ایالت‌ جنوبی مانند کارولینای شمالی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن شب، این رقابت تحت‌الشعاع رقابت مناقشه‌برانگیزتر سنای پنسیلوانیا قرار گرفت و کمتر به چشم آمد؛ جایی که دکتر محمت اوز، از کارشناسان معروف تلویزیونی و توصیه‌شده ترامپ، امیدوار است در برابر دو رقیب خود دیوید مک‌کورمیک و کتی بارنت پیروز شود.

کرسی کارولینای شمالی سنای ایالات متحده که انتخابات برای تصاحب آن در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، هم‌اکنون در اختیار سناتور ریچارد بار است که به‌زودی بازنشسته می‌شود. چری بیزلی، نماینده دمکرات، روز سه‌شنبه انتخابات مقدماتی حزب خود برای تصاحب این کرسی را با اختلافی حتی بیشتر از باد برنده شد و در ماه نوامبر با این نماینده کنگره رقابت خواهد کرد.

جایی دیگر از ایالت تار هیل (لقب ایالت کارولینای شمالی) مدیسون کاوتورن، نماینده کنگره که روز سه‌شنبه در یکسری رسوایی درگیر شد، امیدوار است توصیه ترامپ به او در تصاحب دوباره این کرسی که اولین بار در سال ۲۰۲۰ آن را به دست آورد، کمک کند.

اهمیت کرسی سنای کارولینای شمالی برای جمهوری‌خواهان واضح است زیرا اگر این کرسی نصیب دموکرات‌ها شود، پس گرفتن سنا از حزب دموکرات که اکنون در آن اکثریت ۵۰ درصدی دارد، برای جمهوری‌خواهان که هنوز از شکست سال ۲۰۲۰ در تصاحب کاخ سفید می‌سوزند، بسیار دشوارتر خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان