دختر جان اف کندی سفیر ایالات متحده در استرالیا شد

کارولین کندی ۶۴ ساله پیش از این سفیر آمریکا در ژاپن بود

کارولین کندی ۶۴ ساله نویسنده و وکیل است - AFP

سنای آمریکا انتصاب کارولین کندی، تنها فرزند زنده جان اف کندی، رئیس‌جمهوری شناخته‌شده و سابق ایالات متحده، را به سمت سفیر این کشور در استرالیا تایید کرد.

کارولین کندی پیش از این نیز مسئولیت مشابهی داشت و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به عنوان نخستین سفیر زن آمریکا در ژاپن فعالیت می‌کرد. او پیش از انتخاب به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن، سابقه فعالیت دولتی و سیاسی چندانی نداشت؛ اما به دلیل نزدیکی با باراک اوباما برای فعالیت در این سمت معرفی شد.

کارولین کندی ۶۴ ساله نویسنده و وکیل است. او دانش‌آموخته رشته هنر از دانشگاه هاروارد و فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه کلمبیا است. پدر او سی‌وپنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده بود که از سال ۱۹۶۱ تا نوامبر ۱۹۶۳ که ترور شد، در این سمت فعالیت کرد.

جان اف کندی در ۴۶ سالگی به قتل رسید. ترور او یکی از اتفاق‌های مهم تاریخ آمریکا محسوب می‌شود؛ زیرا به محبوبیت بیشتر او منجر شد. کارولین هنگام ترور پدرش پنج سال داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارولین کندی از اعضای شاخص حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا است. او یکی از ۳۵ عضو ارشد کارزار انتخاباتی باراک اوباما در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ بود.

سفیر جدید ایالات متحده در استرالیا قرار است جانشین آرتور کالواهاوس شود که در اوایل سال ۲۰۲۱ و پس از رفتن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، این سمت را ترک کرد.

ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا، در پیامی توییتری، از انتخاب کارولین کندی استقبال کرد و نوشت که استرالیا مشتاقانه منتظر تعمیق همکاری با ایالات متحده است.

استرالیا نیز مانند ژاپن عضو گروه موسوم به «چهار» (Quad) است که در کنار ایالات متحده و هند در مواجهه با قدرت رو‌به‌رشد چین در حال گسترش همکاری‌اند.

انتخاب کارولین کندی در بحبوحه تنش‌های چین و چند هفته پس از امضای پیمان امنیتی این کشور با جزایر سلیمان انجام می‌شود که استرالیا و ایالات متحده را از اینکه قرارداد با جزایر سلیمان به گسترش حضور نظامی چین در اقیانوس آرام منجر شود، نگران کرده است.

کندی در سخنانش پیش از انتخاب به عنوان سفیر ایالات متحده در استرالیا، درباره بازگشایی سفارت آمریکا در هونیارا، پایتخت جزایر سلیمان، گفته بود: «در این زمینه تلاش خواهم کرد، اما این اتفاق به این زودی‌ها ممکن نیست.»