غیبت قابل پیش‌بینی مسی در تیم منتخب لیگ فرانسه 

ستاره آرژانتینی در تیم جدیدش پاری‌سن‌ژرمن روزهای خوبی نداشت

یکی از انگیزه‌های مدیران باشگاه فرانسوی برای جذب مسی، این بود که بتوانند برای اولین بار برنده لیگ قهرمانان شوند-Pascal GUYOT / AFP

تیم منتخب فصل لیگ فرانسه که از سوی اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال این کشور برگزیده شده است، اعلام شد و خبری از لیونل مسی نیست؛ رخدادی که با توجه به نمایش ضعیف ستاره آرژانتینی، کمتر کسی را شگفت‌زده می‌کند.

مسی تابستان گذشته با سر و صدای زیاد از بارسلونا جدا شد و پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را پوشید، ولی در این فصل کاملا زیر سایه کیلیان امباپه، مهاجم فرانسوی تیمش، قرار داشت. در شروع فصل گفته می‌شد که مسی برای تطبیق با فضای جدید نیاز به زمان دارد، ولی اوضاع پیشرفت چندانی نکرد و او تا هفته ماقبل آخر لیگ فرانسه، آمار نه چندان خوب شش گل و ۱۳ پاس گل را ثبت کرده است. 

یکی از انگیزه‌های مدیران باشگاه فرانسوی برای جذب مسی، این بود که با کمک تجربه برنده هفت توپ طلا، بتوانند برای اولین بار برنده لیگ قهرمانان شوند. ولی مثلث مسی – نیمار – امباپه انتظارها را برآورده نکرد و پاری‌سن‌ژرمن در یک‌هشتم نهایی مسابقه‌ها، به دست رئال مادرید کنار رفت. مسی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان پنج گل زد، ولی در دو بازی رفت و برگشت نمایش خوبی نداشت و زیر سایه بنزما قرار گرفت که با هت‌تریک در برنابئو، سرنوشت مسابقه را تغییر داد. پس از این بازی بود که هواداران پاری‌سن‌ژرمن مسی و نیمار را «هو» کردند؛ رفتاری که مهاجم سابق بارسا هرگز در نیوکمپ تجربه نکرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ترکیب تیم منتخب فصل لیگ فرانسه، دوناروما، مارکینیوس، نونو مندز، و امباپه از پاری‌سن‌ژرمن حضور دارند، ولی خبری از مسی و نیز نیمار، دوست و بازیکن کناری‌اش، نیست. دو مهاجم دیگر تیم منتخب لوشامپیونا بعد از امباپه، وسام بن‌یدر، مهاجم موناکو و تیم ملی فرانسه است با ۲۴ گل، و مارتین تریه، پدیده تیم رن، با ۲۱ گل. 

مسی در سال‌های گذشته از مهمانان دایمی مراسم بهترین‌های فوتبال بوده است و غیبتش در مراسم شنبه‌شب، می‌تواند نشانه‌ای از پایان دوران پرافتخار ستاره آرژانتینی باشد. با این حال، نزدیکانش باور دارند که او همچنان می‌تواند درخشش گذشته را تکرار کند.

به گزارش مارکا، خورخه مسی، پدر لئو، یکشنبه در فرودگاه بارسلونا بود و وقتی در محاصره خبرنگاران اسپانیایی قرار گرفت، درباره بازگشت احتمالی پسرش به بارسا گفت: «امیدوارم یک روز این اتفاق رخ دهد.» پدر مسی اضافه کرد که پسرش در پاری‌سن‌ژرمن خوشحال است و فصل آینده هم در این تیم خواهد بود.

قرارداد مسی با تیم فرانسوی تا سال ۲۰۲۳ است و بندی هم برای تمدید یک‌ساله آن وجود دارد.

بیشتر از فوتبال