شیخ محمد بن زاید به عنوان رئیس جدید دولت امارات انتخاب شد

«انتقال آرام قدرت در امارات نشان‌دهنده استانداردهای پیشرفته حکومتداری و ثبات در این کشور است.»

KARIM SAHIB / AFP

شیخ محمد بن زاید، حاکم ابوظبی به عنوان رئیس جدید دولت این کشور انتخاب شد.

به گزارش نشنال نیوز، انتخاب او در بیانیه رسمی پس از نشستی در ابوظبی از سوی حاکمان امارت‌ها اعلام شد. در این بیانیه آمده است:‌ «ما به او تبریک می‌گوییم و با او بیعت می‌کنیم و مردم ما نیز با او بیعت می‌کنند.» در این بیانیه اشاره شده است که بر اساس اصل ۵۱ قانون اساسی، شیخ محمد بن زاید به اتفاق آرا انتخاب شد.

پس از مرگ شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان ۷۳ ساله در روز جمعه، شیخ محمد بن زاید ۶۱ ساله حالا سومین رئیس دولت تاریخ این کشور است.

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان از سال ۲۰۰۴ به قدرت رسید و دومین رئیس دولت امارات متحده عربی بود. او از سال ۲۰۱۴ بیمار شد و عملا در قدرت نقشی نداشت و شیخ محمد بن زاید، برادر کوچک‌ترش، امور کشور را مدیریت می‌کرد.

شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس دولت و حاکم دبی در پیام تبریک توییتری خود نوشت: «امروز، شورای عالی فدرال متشکل از حاکمان امارات، برادرم اعلیحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان را به عنوان رئیس دولت کشورمان انتخاب کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پاسخ به این انتخاب و پیام‌های تبریک، شیخ محمد بن زاید از اعتمادی که به او انجام شده تشکر کرد و گفت که «از خداوند متعال می‌خواهم من را در بر عهده گرفتن این مسئولیت بزرگ و خدمت به مردم کشورم یاری کند.»

در همین زمینه انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات گفت: «انتقال آرام قدرت در امارات نشان‌دهنده استانداردهای پیشرفته حکومتداری و ثبات در این کشور است.»

انتظار می‌رود در روزهای آینده دیپلمات‌ها و رهبران کشورها برای ادای احترام و دیدار با رئیس دولت جدید امارات به این کشور سفر کنند.