طالبان، ساکنان یک روستا در بغلان را به کوچ اجباری تهدید کردند

طالبان ۲۴ خانواده شامل زنان و کودکان را از روستای سوچی، شهرستان خوست گروگان گرفتند و با خود بردند

ده‌ها غیر نظامی در نواحی درگیری، توسط طالبان بازداشت شده‌اند-Elise BLANCHARD / AFP

طالبان، ساکنان شماری از روستاهای تاجیک‌نشین در شهرستان‌های خوست و ده صلاح، استان بغلان را تهدید کرده‌اند که اگر نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان از جنگ دست برندارند و تسلیم نشوند، آنان را از خانه‌هایشان کوچ خواهند داد.

همایون همت، ساکن روستای سوچی در شهرستان خوست که اکنون از ترس طالبان پنهان شده است، می‌گوید که طالبان صبح روز چهارشنبه ۲۴ خانواده شامل زنان و کودکان را از روستای سوچی، شهرستان خوست گروگان گرفتند و با خود بردند. طالبان، پس از پافشاری عالمان دینی چهارشنبه شب گرو‌گان‌ها را آزاد کردند، اما آنان را تهدید کردند که اگر نیروهای جبهه ملی تا روز پنج‌شنبه از جنگ دست برندارند، باید از روستا کوچ کنند. هنگامی‌ که این خانواده‌ها روز پنجشنبه از روستا فرار کردند تا مورد ضرب و شتم قرار نگیرند، طالبان دوباره آنان را به خانه‌هایشان فرستادند و گفتند که اگر نیروهای جبهه مقاومت تسلیم نشوند، آنان را به مناطق مورد نظر این گروه کوچ خواهند داد.

همایون همت می‌گوید که طالبان در ماه رمضان برادر و دو برادرزاده ۹ و ۱۲ساله‌اش را بازداشت کردند و به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. به گفته همت، طالبان در ماه رمضان نیز شماری از ساکنان خوست را گروگان گرفتند و خانه‌ها و ییلاق‌هایشان را تصرف کردند. او می‌گوید که از شش روز پیش، نیروهای طالبان از زمین و هوا برای سرکوب جبهه مقاومت آمده‌اند، غیرنظامیان را می‌کشند و خانواده‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بغلان در ماه‌های اخیر روزهای خونینی را تجربه کرده است. شماری از نیروهای جبهه مقاومت ملی در اندراب و خوست با طالبان درگیر شدند و تلفات سنگینی به طالبان وارد کردند. د‌ر این درگیری‌ها نیروهای مقامت نیز تلفاتی داشتند؛ فرمانده اسدالله و چهار مبارز دیگر که از روزها پیش در روستای بنوی اندراب با طالبان می‌جنگیدند، جان باختند.

براساس گزارش‌ها، طالبان در روزهای اخیر ده‌ها غیرنظامی را در بغلان و پنجشیر بازداشت و شکنجه کرده‌اند. حضور طالبان در بغلان و حمله‌های جبهه مقاومت بر طالبان سبب شده است که ساکنان این مناطق، خانه‌هایشان را ترک کنند. پس از تسلط طالبان در ۱۵ اوت سال ۲۰۲۱ بر افغانستان‌، جبهه مقاومت ملی در پنجشیر و اندارب شکل گرفت و نیروهای این جبهه در برابر طالبان اعلان جنگ کردند.

این روزها صدها تن از افراد طالبان‌ که بیشتر نیروهای انتحاری‌اند به پنجشیر و بغلان فرستاده شده‌اند تا نیروهای جبهه مقاومت را سرکوب کنند.