رونمایی از «کیک بوریس جانسون» در نمایشگاه کیک و شیرینی

این کیک که در ابعاد طبیعی ساخته شده بوریس جانسون را سوار بر زیپ‌لاین نشان می‌دهد

Victoria Jones/PA

در نمایشگاه کیک و شیرینی امسال از یک کیک به شکل بوریس جانسون، در اندازه طبیعی او رونمایی شده است.

تصویر خوردنی نخست وزیر، توسط روزی دامر ساخته شده است که یکی از ستارگان پرکار برنامه سازندگان کیک‌های نامعمول در کانال۴ است.

این کیک شکلاتی که با شکلات خامه‌ای و گاناژ پوشانده شده، لحظه‌ای را نشان می‌دهد که جانسون در طول بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در ویکتوریا پارک حدود ۵ دقیقه روی «زیپ‌لاین» آویزان ماند.

جانسون، شهردار وقت لندن، برای جشن گرفتن اولین مدال طلای تیم بریتانیای کبیر، ترغیب شد كه مسافتی را با زیپ‌لاین طی کند.

دامر که روز جمعه ساخته خود را در نمایشگاه کیک و شیرینی در مرکز همایش‌های ExCel لندن به نمایش گذاشت، گفت که امیدوار است این کیک از نگاه جانسون «خنده دار» به‌نظر برسد.

 دامر گفت: «برای من سال ۲۰۱۲ بهترین سالی بود که بریتانیا تاکنون داشته است؛ هم المپیک را داشتیم و هم شصتمین سال تاجگذاری ملکه را، همه در هیجان بودند و دوران بسیار خوشی بود».

این هنرمند طراح کیک اظهار داشت: «امیدوارم که [بوریس جانسون] این موضوع را خنده‌دار بداند. فکر می‌کنم همین‌طور باشد، زیرا او شوخ‌طبع است».

 دامر افزود که خوشحال خواهد شد که «یک برش از کیک را برای نخست وزیر» ببرد، و خودش را «رأی‌دهنده‌ای بسیار منعطف» توصیف کرد.

مستند روند ساخت این کیک برای برنامه «دنیای شگفت‌انگیز شکلات» در کانال ۵ تهیه شده است.

سال گذشته، یک تحقیق نشان داد که کیک مورد علاقه بریتانیایی‌ها، کیک لیموترش (کیک اسفنجی لیمو با لعابی از آب‌لیمو و شکر بر روی آن) است.

در نظرسنجی از ۲۰۰۰ نفری که توسط موسسه پروتئین جهانی انجام شده است، ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان کیک لیموترش را به عنوان کیک مورد علاقه خود نام بردند.

کیک فاج شکلاتی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد، و کیک هویج در جایگاه سوم قرار گرفت.

در اوایل سال جاری، یک کارگر در «دیری کوئین»، زنجیره بستنی‌فروشی آمریکایی، ادعا کرد که وی به دلیل تهیه کیکی با مضمون ماری جوانا اخراج شده است.

این کارگر گفت، مدیر وی به اشتباه درخواست کیک «ماری جوانا» [که «مارووانا» تلفظ می‌شود] را شنیده، درصورتی که در واقع درخواست برای کیک تولد «موانا» بوده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی