بازی‌های آسیایی چین به سال ۲۰۲۳ موکول شد

به نظر می‌رسد که شیوع کرونا در این کشور مسئولان ورزشی را مجاب کرده است تا مسابقات را به تعویق بیندازند

برگزارکنندگان بازی‌های آسیایی هانگژو اوایل آوریل گفتند که همه ۵۶ مکان مسابقه که میزبان بازی‌ها خواهند بود، تکمیل شده‌اند- AFP

شورای المپیک آسیا در روز جمعه، از تعویق بازی‌های آسیایی بعدی تا سال ۲۰۲۳ خبر داد.

راندیر سینگ، سرپرست شورای المپیک آسیا، به رویترز گفت که بازی‌های آسیایی که قرار بود سپتامبر آینده (شهریور و مهر ۱۴۰۱) در شهر هانگژو چین برگزار شود، تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است.

 نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی قرار بود بین دهم تا بیست‌وپنجم سپتامبر ۲۰۲۲ در شهر هانگژو، واقع در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غربی شانگهای برگزار شود.

اگرچه دلیل به تعویق افتادن اعلام نشده است، با توجه به شیوع دوباره کووید-۱۹ و تعطیلی شهر شانگهای، در مورد امکان برگزاری این رویداد ورزشی تردیدهایی مطرح شد. تصمیم به تعویق برگزاری مسابقات در جلسه روز جمعه کمیته اجرایی شورای المپیک آسیا در تاشکند اتخاذ شد.

به استثنای بازی‌های زمستانی که در فوریه ۲۰۲۲ تحت کنترل‌های شدید بهداشتی در پکن برگزار شد، از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ اکثر رویدادهای ورزشی بین‌المللی در چین یا به تعویق افتاده یا لغو شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برگزارکنندگان بازی‌های آسیایی هانگژو اوایل آوریل گفتند که همه ۵۶ مکان مسابقه که میزبان بازی‌ها خواهند بود، تکمیل شده‌اند؛ زیرا مسابقات آزمایشی در آن‌ها برگزار می‌شود. این شهر که در کنار دریاچه قرار دارد، برای میزبانی از بیش از ۱۱هزار ورزشکار از ۴۴ کشور و منطقه آماده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تصمیم به این تعویق در کمتر از سه ماه پس از میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی و پارالمپیک، را خود پکن گرفته است. تلویزیون دولتی چین نیز در بیانیه‌ای کوتاه و بدون اشاره به زمان دقیق برگزاری مسابقات، این تعویق را اعلام کرد.

المپیک زمستانی چین در حالی برگزار شد که روابط این کشور با روسیه و اقدام‌های مغایر با حقوق بشر دولت کمونیستی این کشور در قبال اویغورها واکنش‌های سیاسی و تحریم‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت؛ به‌ طوری که آمریکا، بریتانیا، استرالیا، ژاپن و چند کشور دیگر هیچ نماینده رسمی به افتتاحیه این مسابقات اعزام نکردند.

با این حال، در آن زمان پوتین اعلام کرد که مسکو و پکن در ثبات امور جهانی نقش مهمی ایفا می‌کنند و با کمک آن‌ها، امور بین‌الملل «عادلانه‌تر و فراگیرتر» می‌شود. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین از «تلاش‌ برخی کشورها برای سیاسی کردن ورزش به نفع جاه‌طلبی‌های خود» انتقاد کرد؛ نکته‌ای که به تحریم‌های دیپلماتیک ایالات متحده اشاره دارد.

حالا به نظر می‌رسد این بار نه مسائل سیاسی، بلکه ادامه روند همه‌گیری کرونا است که مسابقات ورزشی در چین را با حاشیه‌هایی مواجه کرده است؛ در کشوری که پیش‌تر اعلام کرده بود کرونا در آن ریشه‌کن شده است، اینک به نظر می‌رسد وضعیت فعلی با ادعاهای پیشین دولت همخوانی ندارد.

بیشتر از ورزش