غارنگاره‌هایی با قدمت بیش از هزار سال در آلاباما کشف شد

مکان این غار در آلابامای شمالی افشا نشده است

«این طرح‌ها یا از افرادی است که لباس‌های فاخر به تن دارند تا شبیه ارواح به نظر برسند یا خود ارواح‌اند» - Artnews

بزرگ‌ترین غارنگاره‌های آمریکا که قدمتش به بیش از هزار سال پیش برمی‌گردد در مکانی مخفی در آلاباما کشف شد.

گروهی از محققان از اسکن سه بعدی برای آشکار کردن حکاکی‌های بومیان آمریکایی استفاده کردند که پیکره‌های انسان‌نما و افعی حک‌شده روی سنگ را شامل می‌شود.

این اثر هنری طی سالیان سال از گل پوشیده شده و تقریبا از چشم انسان دور مانده است و محققان می‌گویند که این طرح‌ها که شامل مار زنگی ۱۱ فوتی (۳.۳ متری) است که الماس به پشتش دارد ممکن است نشان‌دهنده ارواح مردگان باشد.

جان سیمک، باستان‌شناس و پروفسور انسان‌شناسی دانشگاه تنسی در ناکسویل، گفت: «این طرح‌ها یا از افرادی است که لباس‌های فاخر به تن دارند تا شبیه ارواح به نظر برسند یا خود ارواح‌اند.»

این باستان‌شناس نویسنده ارشد مقاله تحقیقی است که در نشریه آنتیکویتی (Antiquity) در روز سه‌شنبه چاپ شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «لازم به تاکید است که باستان‌شناسی مورد بحث ما در این‌جا قسمتی از زنجیره‌ای است که هنوز با ما است.»

«این فقط تاریخ نیست. نواده‌های این آدم‌ها هنوز زنده‌اند، هنوز در میان ما هستند. این فرهنگ‌ها هنوز با ما هستند. آن‌ها هنوز زنده و در قید حیات‌اند.»

مکان این غار در آلابامای شمالی مخفی نگه داشته شده است و این یکی از هزاران غاری است که در سامانه سنگ آهکی فرسوده‌ای که از پنسیلوانیای جنوبی تا آلاباما امتداد دارد، یافت می‌شود.

دانشمندان آن را «نوزدهمین غار بی‌نام» نام نهاده‌اند و این غار مایل‌ها زیر سطح زمین ادامه دارد و صدها غارنگاره روی سقف آن دیده می‌شود.

محققان می‌گویند که این حکاکی‌ها را حدود هزار سال پیش افرادی که در اواخر دوران جنگلی (Woodland) فرهنگ بومی آمریکا می‌زیسته‌اند، پدید آورده‌اند.

گروه محققان دو ماه را صرف گرفتن حدود ۱۶ هزار عکس‌های هم‌پوشاننده کردند که به صورت دیجیتالی به هم وصل و ویرایش شدند تا طرح‌های کم‌رنگ را مرئی‌تر کنند.

این تصاویر احتمالا با حک کردن روی گِل تازه بر سقف مرطوب غارها به وجود آمده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان