اولین واکنش قالیباف به «سیسمونی‌گیت»: پروژه تخریب بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عذرخواهی پسرش گفت: کمتر کسی عذرخواهی می‌کند

قالیباف در واکنش به سیسمونی گیت: با ورود به حریم شخصی، نشان دادند حد و مرزی برای تخریب ندارند _ ایلنا

پس از سکوتی دو هفته‌ای، محمدباقر قالیباف، سرانجام به ماجرای موسوم به «سیسمونی‌ گیت» واکنش نشان داد و در جلسه‌ای غیرعلنی، این اقدام را پروژه تخریب سیاسی خود و تخریب مجلس انقلابی خواند.

دو هفته بعد از افشاگری‌های صورت گرفته در مورد سفر خانواده قالیباف به ترکیه، موسوم به «سیسمونی‌ گیت»، رئیس مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۱۰ اردیبهشت، در جمع تعدادی از نمایندگان که پیش از شروع جلسه در صحن حضور داشتند، مسائل مطرح شده را اقدامی در جهت تخریب خود خواند و گفت این کار اهدافی سیاسی را دنبال می‌کرده است.

خبرگزاری ایلنا به نقل از رئیس مجلس به توضیحات اولیه او در این مورد اشاره کرد و نوشت: « وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم به صلاح نیست اما در نهایت تصمیم گرفتند به این سفر بروند. طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آنها می‌رفت.»

قالیباف مسائل مطرح شده پیرامون خرید اجناس زیاد و درگیری پای کانتر فرودگاه را «داستان‌ سرایی» و دروغ خواند و در نهایت آن را تهمت برای جریحه‌دار کردن احساس‌های مردمی عنوان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اتهام خرید دو واحد آپارتمانی در استانبول را رد کرد و گفت :«برای ایجاد موج تخریب گسترده‌تر علیه او و خانواده‌اش، گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتی برای آن جعل سند کردند».

او حتی در تلاش برای توجیه این سفر و ماجراهای آن، در قالب حق طبیعی خانواده‌اش هم برآمد و اظهار داشت: «خیلی‌ها به من گفتند این سفر شخصی و کاملا هم عادی بوده است. مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی، آنها مثل همه شهروندان دیگر به یک سفر عادی رفتند و نیازی به موضع‌گیری در این مورد نیست.»

در ادامه قالیباف به عذرخواهی پسرش اشاره کرد و آن را کاری خواند که کمتر کسی انجام می‌دهد. کاری که خود او هم پس از دو هفته، حاضر به انجامش نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از انتشار تصاویر مربوط به همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف در فرودگاه امام‌ خمینی تهران همراه با حجم زیادی بار (سیسمونی) خریداری شده از استانبول، الیاس قالیباف، فرزند رئیس مجلس در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر، آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌‌.»

این اقدام او هم پس از واکنش‌های گسترده‌ای صورت گرفت که در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها در مورد این موضوع مطرح شده بود.

اما رئیس مجلس پس دو هفته سکوت تلاش کرد خود را هدف تخریب سیاسی برای به انفعال کشیدن و تخریب «مجلس انقلابی» نشان دهد.

قالیباف گفت: « بالاخره مجلس در این دو سال کارهای بزرگی انجام داده است تلاش زیادی می‌کنند که عنوان مجلس انقلابی را تخریب کنند. این تخریب‌ها هزینه ایستادن در جهت خواست مردم است. هرگاه سمت مردم ایستادیم، پروژه‌سازان دست به کار شدند.»

او افزود: « شما از ابتدا نگاه کنید از روزی که آقا مجلس را انقلابی خواندند، در داخل و خارج شروع کردند به تخریب مجلس. این مورد آخر هم در همان راستا است. فقط این بار وارد حریم خصوصی شدند. نشان می‌دهد که دیگر هیچ حد و مرزی را قائل نخواهند بود.»

پس از انتشار تصاویر خانواده قالیباف در ۳۰ فروردین امسال، برخی با انتقاد گسترده از تضاد و تناقض میان سخنان رئیس مجلس و رفتار او و خانواده‌اش، خواستار استعفای او از ریاست مجلس شده بودند. حالا اما قالیباف به همان سبک و سیاقی که پیش از این نیز در مورد چندین پرونده فساد مالی خود از جمله املاک نجومی در دوران ریاست شهرداری، هلدینگ یاس و یا کمک مالی به موسسه خیریه همسرش، نشان داده بود عمل کرد و همه اتهامات را پروژه تخریب خود خواند که توسط گروهی با اهداف سیاسی دنبال می‌شود. او اسمی از این گروه نبرد.