نخستین ماموریت بلندمدت فضایی امارات با استفاده از راکت شرکت اسپیس اکس

امارات متحده عربی پیش‌تر اقدام به اعزام کوتاه‌مدت فضانورد به فضا کرده بود

امارات یکی از صندلی‌های راکت فالکون ۹ را از طریق شرکت «اکسیوم اسپیس» مستقر در هیوستون تگزاس خریداری کرده است - Reuters

یک فضانورد امارات متحده عربی برای اقامت سه‌ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، با استفاده از راکت شرکت خصوصی آمریکایی «اسیپس اکس» به فضا خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، امارات یکی از صندلی‌های راکت فالکون ۹ را از طریق شرکت «اکسیوم اسپیس» مستقر در هیوستون تگزاس خریداری کرده است.

این نخستین ماموریت بلندمدت فضایی امارات خواهد بود و برای سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است که از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا آغاز خواهد شد.

امارات متحده عربی پیش‌تر اقدام به اعزام کوتاه‌مدت فضانورد به فضا کرده بود. در سال ۲۰۱۹، هزاع المنصوری به مدت هشت روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه روز جمعه شرکت فضایی امارات، نام فضانوردی که قرار است سال ۲۰۲۳ به این ایستگاه برود و همچنین مبلغ پرداختی به شرکت اسپیس اکس اعلام نشده است.

شرکت اکسیوم پایه‌گذار گردشگری فضایی است و مبلغ بلیتی که افراد معمولی، اما ثروتمند برای رفتن به ایستگاه فضایی پرداخت کرده بودند اوایل آوریل ۵۵ میلیون دلار بود.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی و نایب‌رئیس امارات متحده عربی نیز در پیامی در توییتر نوشت: «ایستگاه جدیدی در بخش فضایی امارات متحده عربی با امضای یک قرارداد جدید برای فرستادن نخستین فضانورد عرب برای ماموریتی ۱۸۰ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی ... امارات یازدهمین کشور در تاریخ خواهد بود که یک ماموریت بلندمدت به فضا خواهد داشت... به جوانان امارات افتخار می‌کنیم.»

امارات متحده عربی یک برنامه بلندپروازانه فضایی را آغاز کرده و امیدوار است که در سال ۲۰۲۴ میلادی بتواند یک فضاپیمای بدون سرنشین را به ماه اعزام کند.

این کشور ثروتمند حاشیه جنوبی خلیج فارس قصد دارد تا سال ۲۱۱۷ نیز یک جامعه انسانی در کره مریخ تشکیل دهد.

بیشتر از جهان