زنان در آزادی؛‌۳۵۰۰ بلیت در چند دقیقه فروش رفت

احتمال اختصاص ضلع جنوبی استادیوم به زنان وجود دارد

خبر ورزشی

همه بلیت‌های جایگاه زنان برای بازی فوتبال ایران-کامبوج در استادیوم آزادی در مدت چند دقیقه فروش رفت. بلیت فروشی در دو مرحله در شب پنجشنبه و بامداد جمعه انجام شد و در هر دو مرحله در مدت زمان کوتاهی همه بلیت‌های جایگاه زنان در استادیوم آزادی فروخته شد. به دنبال ادامه استقبال از خرید بلیت در جایگاه زنان، روز جمعه دو جایگاه دیگر نیز به زنان اختصاص داده شد. تا ظهر جمعه ظرفیت چهار جایگاه ویژه زنان پر شده و ایسنا پیش‌بینی کرده که در صورت ادامه استقبال ضلع جنوبی ورزشگاه به زنان اختصاص یابد. 

به گزارش ایسنا تا ظهر جمعه تنها ۳۰۰ بلیت در جایگاه مردان فروش رفته است.

در حالی‌که پیش از این اعلام شده بود بلیت‌های بازی ایران و کامبوج از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲، هفدهم مهر به فروش می‌رسد، اما سایت فروش بلیت از ساعت ۱۰ شب یازدهم مهر آغاز به کار کرد و سوژه اصلی، جایگاهی به رنگ بنفش بود؛ جایی که نخستین‌بار برای زنان در نظر گرفته شد.

۷۵۰ بلیت جایگاه A6 به قیمت ۲۰ هزار تومان در شامگاه پنجشنبه در مدت چند دقیقه فروخته شد و سپس بلیت‌های جایگاه A7 در بامداد جمعه به سرعت فروش رفت.  با ادامه استقبال از خرید بلیت تا ظهر جمعه دو جایگاه دیگر نیز اضافه شد.

فدراسیون جهانی فوتبال به دنبال خودسوزی سحر خدایاری به مقامات جمهوری اسلامی در مورد لغو ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی به طور جدی اخطار داد.

فیفا از ایران خواست درهای استادیوم‌های ورزشی را به روی همه زنان و برای همه بازی‌ها، ‌باز کند.

پیش‌ از این در مقابل فشارهای بین‌المللی، مقامات تهران با حضور گزینش شده زنان در برخی بازی‌ها موافقت کرده بودند، ‌اما با خودسوزی دختر آبی در هجدهم شهریورماه،‌ فیفا به مقامات تهران هشدار داد که ادامه این راه می‌تواند به تعلیق فوتبال ایران منجر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سحر خدایاری مشهور به دختر آبی از جمله زنانی بود که باوجود ممنوعیت ورود زنان به استادیوم در ایران،‌ برای تماشای بازی تیم‌های مورد علاقه‌اش به نحوی وارد استادیوم شده بود. اما ماموران او را بازداشت کردند. فشار روانی ناشی از بازداشت موجب شد که او در مقابل دادسرا دست به خودسوزی بزند.

درگذشت دختر آبی موجی از احساسات را در داخل و خارج از ایران برانگیخته کرد و زنان در کشورهای همسایه از افغانستان و ترکیه گرفته تا اروپا با او و زنان ایران همدردی کردند.

به طور همزمان فیفا تا هجدهم مهرماه، ‌یعنی پنجشنبه هفته آینده به تهران فرصت داد که مقدمات حضور زنان در استادیوم‌ها را فراهم کند.

غلامحسین زمان‌آبادی،‌ مشاور فدراسیون فوتبال در امور فرهنگی اعلام کرده است که با در نظر گرفتن سکوهای ویژه زنان، آنها می‌توانند بازی ایران و کامبوج را از نزدیک تماشا کنند. همچنین تسهیلاتی برای حمل و نقل زنان با اتوبوس به استادیوم در نظر گرفته شده است.

بیشتر از ورزش