احتمال آزادی «پدر متجاوز» که ۲۴ سال دخترش را زندانی و شکنجه کرده بود

فریتزل به جرم زنای با محارم، تجاوز جنسی، توسل به زور، حبس غیرقانونی، بردگی و قتل از روی سهل‌انگاری، به حبس ابد محکوم شد

الیزابت، دختر فریتزل، در سال ۱۹۸۴ زمانی که تنها ۱۸ سال داشت، ناپدید شد-Helmut Fohringer / POOL / AFP

پدری که به دخترش تجاوز کرده و او را به مدت ۲۴ سال به‌عنوان برده جنسی در اسارت نگه داشته بود، ممکن است پس‌از انتقال به زندان عادی، سال آینده آزاد شود.

یوزف فریتزل، مرد اتریشی که دخترش را به مدت ۲۴ سال در زیرزمین خانه خود به‌عنوان برده جنسی در اسارت نگه داشته و پدر هفت فرزند او بود، ممکن است با تصمیم دادگاه از زندان قانون‌شکنان غیرعادی با مشکلات روانی به یک زندان عادی منتقل شده و حتی شانس این را داشته باشد که تا سال آینده آزاد شود.

تصمیم دادگاه که نیاز به تایید مقامات بالاتر در وین دارد، بر اساس یک گزارش روان‌پزشکی است که گفته زندانی دیگر هیچ خطری ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصمیم تا زمانی که دادگاه عالی در پایتخت اتریش در مورد آن تصمیم نگیرد، از نظر قانونی الزام‌آور نیست.

در صورت تایید مقام‌ها  در وین، فریتزل واجد شرایط آزادی زودهنگام در سال آینده خواهد بود، چرا که طبق قوانین اتریش او ۱۵ سال از دوران محکومیت خود را سپری کرده است.

فریتزل که حدود پنج سال پیش نام خود را به مایرهوف تغییر داد، ظاهراً دچار بیماری زوال عقل شده است و در ابتدا قرار بود سال گذشته آزاد شود، اما دادگاه تجدیدنظر از این امر جلوگیری کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس در مدتی که دادستان وضعیت را ارزیابی و در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند، فریتزل ۸۷ ساله همچنان در زندان روان‌پزشکی باقی خواهد ماند.

فریتزل یک سال بعد از دستگیری به جرم زنای با محارم، تجاوز جنسی، توسل به زور، حبس غیرقانونی، بردگی و قتل از روی سهل‌انگاری یکی از پسرانی که خودش پدرشان بود بلافاصله پس از تولد نوزاد، به حبس ابد محکوم شد.

بازرسان در سال ۲۰۰۹ گفتند که قاتل جسد پسرش را در کوره سوزانده است.

فردیناند شوستر، سخنگوی دادگاه، به خبرگزاری اتریش گفت که هیئتی از قضات اتریشی روز چهارشنبه تصمیم گرفتند فریتزل به زندان معمولی منتقل شود و دادستان‌ها درخواست تجدید نظر کرده‌اند.

الیزابت، دختر فریتزل، در سال ۱۹۸۴ زمانی که تنها ۱۸ سال داشت، ناپدید شد. او در سال ۲۰۰۸ پس از ۲۴ سال اسارت و تحمل آزار وحشیانه پیدا شد.

طبق گفته دادستان‌ها فریتزل الیزابت را به زیرزمین بدون پنجره‌اش کشاند، به او مواد مخدر داد و او را در مخفیگاهی که خودش ساخته بود، حبس کرد. فریتزل به کسانی که درباره الیزابت می‌پرسیدند می‌گفت که او فرار کرده است.

بیشتر از جهان