مقام‌های اوکراینی شواهدی از یک گور دسته‌جمعی دیگر ارائه دادند

حملات روسیه در شرق اوکراین شدت یافت

همزمان با تشدید حملات هوایی روسیه در مناطق شرقی اوکراین، مقام‌های این کشور گفتند شواهدی از یک گور دسته‌جمعی تازه به دست آمده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز جمعه دوم اردیبهشت، در گزارشی به نقل از مقام‌های اوکراینی نوشت در مجموعه‌ای از تصاویر ماهواره‌ای که از تپه‌های خاکی اطراف شهر ماریوپل، جنوب اوکراین، به دست آمده؛ نشانه‌‌هایی از وجود یک گور دسته‌جمعی دیده می‌شود.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ممکن است بیش از ۲۰۰ گور در این منطقه وجود داشته باشد.

حمله به اماکن و افراد غیرنظامی از مصادیق اصلی «جنایت جنگی» است. مقام‌های آمریکایی، ناتو و سایر هم‌پیمان‌های آمریکا، بارها ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و نظامیان این کشور را متهم به «جنایت جنگی» کرده‌اند.

به باور برخی از کارشناسان، روسیه تلاش می‌کند با دفن سریع و جمعی قربانیان جنگ، شواهد موجود را از میان ببرد.

شهر بندری ماریوپل، طی هفته‌های گذشته هدف حملات شدید نیروی‌های روسی بوده است. روز پنج‌شنبه ولادیمیر پوتین، از اشغال کامل این شهر خبر دارد. هرچند نیروی اوکراینی این گزارش‌ها را تکذیب کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، و سایر مقام‌های ارشد این کشور می‌گویند هنوز مقاومت‌هایی در شهر ماریوپل، به ويژه در منطقه صنعتی «آزوف‌استال» ادامه دارد.

مقام‌‌های روسی نیز تایید کرده‌اند که چند هزار نیروی اوکراینی همراه با صد‌ها غیرنظامی در کارخانه ذوب‌آهن ماریوپل حضور دارند و هنوز تسلیم نشده‌اند.

روز گذشته رئیس جمهوری روسیه، به سربازهای روسی دستور دارد به این منطقه حمله نکنند. فقط این کارخانه را طوری محاصره کنند که حتی یک پرنده هم نتواند فرار کند! منطقه صنعتی «آزوف‌استال»، ۱۱ کیلومتر مربع وسعت دارد و شامل ۲۴ کیلومتر تونل است.

اشغال بندر جنوبی ماریوپل، به مسکو کمک می‌کند تا خطوط ساحلی بیشتری در اختیار داشته باشد و یک راه زمینی هم با منطقه کریمه ایجاد کند. شبه جزیره کریمه نیز از سال ۲۰۱۴ در تصرف روسیه است.

در تحولی دیگر، حملات هوایی روسیه به مناطق شرقی اوکراین، به طور مشخص شهرهای دونباس، تشدید شده است.

بنابر گزارش‌‌ها، شهر‌های منطقه دونباس در طول پنج‌شنبه‌شب تا بامداد روز جمعه، زیر آتش سنگین نیروی‌های روسی قرار داشتند.

یک مقام محلی دونباس روز جمعه به خبرگزاری آسوشیتد‌پرس گفت هدف حمله‌های سنگین روسیه طی روزهای گذشته، اخلال در تخلیه غیرنظامیان است. 

مناطق شرقی اوکراین، به لحاظ صنعتی و اقتصادی، از اهمیت زیادی برخوردار است. شمار زیادی از معادن، کارخانه‌های فلزی و کارخانه‌های تجهیزات سنگین در اطراف شهرهای دونباس قرار دارد.

بیشتر از جهان