آمریکا ۷۵۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک می‌کند

نیروهای اوکراینی در حال آماده شدن برای درگیری با نیروهای روسیه در مناطق شرقی این کشور هستند

Jonathan NACKSTRAND / AFP - یک مدل از پهپاد‌های نظامی ارتش آمریکا

دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که انتظار می‌رود دولت آمریکا به‌ زودی ۷۵۰ میلیون دلار، کمک نظامی دیگر در اختیار کی‌یف قرار دهد.

خبرگزاری رویترز، روز چهارشنبه ۲۴ فروردین، در گزارشی به نقل از یک مقام دولتی آمریکا و یک مقام ارشد نظامی این کشور، نوشت که این بسته تازه از کمک‌های نظامی، احتمالا شامل پهپاد‌ها و سایر تجهیزات نظامی بدون‌سرنشین و البته هلیکوپترهای مدل Mi-17 خواهد بود.

بسته کمک‌های جدید ایالات متحده به اوکراین، در حالی ارائه می شود که نیروهای اوکراینی در حال آماده شدن برای درگیری با نیروهای روسیه در مناطق شرقی این کشور هستند.

این طور به نظر می‌رسد که در روزهای اخیر، نیروهای روسی، پس از آن که در تصرف شهر کیف ناکام ماندند، اهداف جنگی خودشان را تغییر داده‌اند و اینک بر مناطق جنوبی و شرقی اوکراین متمرکز شده‌اند.

با این حال، دقیق روشن نیست که نیروهای اوکراینی چه زمانی این بسته کمک‌‌های نظامی تازه را دریافت خواهند کرد. وب‌سایت «هیل» نیز در گزاشی مرتبط، نوشته است که «کاخ سفید»، به درخواست ارائه اطلاعات دقیق‌تر در این باره، پاسخی نداده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته پیش نیز «پنتاگون»، وزارت دفاع ایالات متحده، اعلام کرد که هزاران قطعه تجهیزات و مهمات ضد‌هوایی و ضد‌زرهی، از جمله موشک‌های «استینگر» و «جاولین»، در اختیار اوکراینی‌ها قرار داده است.

این دور تازه از کمک‌های ۷۵۰ میلیون دلاری آمریکا، جدا ۱/۷ میلیارد دلار «کمک امنیتی» پیشین است.

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده است، از ابتدای کار دولت بایدن، ایالات متحده، ۲/۴ میلیارد دلار، کمک نظامی و… در اختیار اوکراینی‌ها قرار داده است.

کنگره ایالات متحده، در ماه مارس، ۱۳/۶ میلیارد دلار اعتبار، به عنوان بخشی از بودجه بزرگ دولت بایدن، برای کمک به اوکراین تصویب کرد.

روز چهارشنبه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، هشدار داد که اگر نیروهای اوکراینی، تجهیزات سنگین بیشتری دریافت نکنند؛ روس‌ها «حمام خون» به راه می‌‌اندازند.

در همین حال، روز چهارشنبه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، آشکارا تهدید کرد که نیروهای نظامی کشورش هرگونه خودروی نظامی آمریکایی یا «ناتو»، را که قصد داشته باشند در داخل خاک اوکراین، به اوکراینی‌ها کمک کنند را به عنوان «هدف مشروع نظامی» در نظر می‌گیرند.

بیشتر از جهان