مردان و دردسرهای ناتمام اندازه آلت جنسی

برخی مردان می‌خواهند با اندازه بزرگ آلت جنسی، خود را «مردتر» نشان دهند

داشتن آلت بزرگ‌تر می‌تواند زندگی جنسی برخی مردان را مختل کند - Canva

 درحالی‌که مردان زیادی در سراسر جهان دست به دامن انواع درمان‌های علمی و غیرعلمی می‌شوند تا اندازه آلت تناسلی خود را افزایش دهند، پژوهشگران می‌گویند نه‌ تنها اندازه مورد نظر این مردان طبیعی نیست، بلکه داشتن آلت بزرگ‌تر می‌تواند زندگی جنسی برخی از آن‌ها را مختل کند.

نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که میانگین اندازه آلت تناسلی مردان آمریکایی از نظر بزرگی در جایگاه پنجاه و نهم در جهان است. طول متوسط ۱۳.۵۹ سانتیمتری آلت مردان آمریکایی از همتایان اهل هائیتی، فرانسه، و استرالیایی آنان کوتاه‌تر است. این نظرسنجی از ۸۶ کشور نشان داد که میانگین طول آلت مردان فرانسوی ۱۵.۷۵ سانتیمتر است، درحالی‌که استرالیا با ۱۴.۴۵ سانتیمتر در رتبه ۴۳ قرار دارد. بر اساس داده‌ها، میانگین اندازه آلت مردان هائیتی در هنگام نعوظ جنسی ۱۶ سانتیمتر است. آلت تناسلی مردان اکوادوری ظاهرا با میانگین ۱۷.۶۵ سانتیمتر بزرگ‌ترین است، درحالی‌که کوچک‌ترین آلت تناسلی را می‌توان در کامبوج با طول میانگین فقط ۱۰ سانتیمتر در هنگام نعوظ یافت.

به گزارش نیویورک پست، یک داروخانه آنلاین برای دستیابی به این یافته‌ها، داده‌های گوگل را از ۸۶ کشور تجزیه‌وتحلیل کرده است.

ن.َوین خُسلا، داروساز و سخنگوی این مجموعه (From Mars)،  گفت: «بیشتر مردان بالاخره یک موقعی به این فکر کرده‌اند که آیا آلت جنسی‌شان به اندازه کافی بزرگ است یا خیر. اندازه آلت تناسلی می‌تواند تاثیر زیادی بر اعتمادبه‌نفس و تصویری که از خود داریم، بگذارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما آنچه درباره این داده‌ها مهم است، رقابت مردان برای داشتن آلت جنسی بزرگ‌تر است. به دلایل متفاوتی، از جمله افزایش اعتمادبه‌نفس یا تاثیرگذاری بر شریک جنسی، برخی از مردان می‌خواهند با اندازه بزرگ آلت جنسی، خود را «مردتر» نشان دهند. این یافته در حالی منتشر شده است که مردی که ادعا می‌کند دارای بزرگ‌ترین آلت جنسی مردانه در جهان است، می‌گوید زندگی جنسی‌اش کلا مختل شده است.

روبرتو اسکویول کابررا ادعا می‌کند که بزرگ‌ترین آلت تناسلی را در جهان دارد. او ادعا می‌کند که طول آلتش ۴۸ سانتیمتر است، که البته این ادعای او مورد مناقشه است. کابررا در سال ۲۰۱۵ پس از انتشار ویدیویی که در آن آلت خود را اندازه می‌گرفت، به تیتر خبرها تبدیل شد. اما واقعیت این است که اندازه غول‌آسای آلت روبرتو، تماس جنسی را ناممکن می‌کند.

او به عفونت‌های مکرر مجاری ادراری دچار می‌شود و آلتش را با نوار زخم‌بندی می‌پوشاند تا از عرق‌سوز شدن در امان بماند. کابررا ادعا می‌کند که آلت تناسلی او به این دلیل بسیار دراز است که او وزنه‌هایی را به آن وصل کرده بوده است تا سنگینی آن‌ها آن را بکشد و بزرگ‌تر کند.

دکتر گونزالس، یکی از پزشکانی که او را برای بررسی اندازه اندام تناسلی‌اش معاینه کرده است، گفت: «او این کار را از دوران نوجوانی شروع کرد و چند وزنه را با نوارهایی دور آلت تناسلی‌اش پیچید و سعی کرد آن را بکشد و درازتر کند.»  این عمل روی پوست او تنش ایجاد می‌کرد و منجر به پارگی‌های کوچکی می‌شد.

 البته اغلب مردان به اندازه کابررا افراطی عمل نمی‌کنند، اما مشاهده بازار عظیم محصولات جنسی مکانیکی و دارویی برای افزایش طول و قطر آلت تناسلی، منجر به این نگرانی شده است که نوجوانان و مردان جوان سلامت خود را در این راه به خطر اندازند.

پزشکان پرتغالی در سال ۲۰۲۱ گزارش دادند که عوارض تزریق مواد حجم‌دهنده به آلت تناسلی، مردی را به اتاق عمل فرستاده است. بیمار یک مرد پنجاه‌ ساله با سابقه قبلی تزریق پارافین به آلت تناسلی در ۳۰ سال پیش بود که به دلیل وجود توده زخمی بزرگ و سفت شده در پایه آلت تناسلی‌اش به پزشک رجوع کرده بود. نگاهی به نشریات پزشکی نشان می‌دهد که این عوارض چندان هم نادر نیستند.

 پزشکان توصیه می‌کنند که مردان قبل از آنکه آلت تناسلی خود را با انواع و اقسام روش‌های فیزیکی و شیمیایی دست‌کاری کنند، از یک متخصص کمک بگیرند تا سلامت جسمی و هورمونی آن‌ها را بررسی کند. درباره مشکلات روابط جنسی نیز سکس‌درمانگرها می‌توانند به زوج‌ها برای شناخت بهتر بدن خود و نوع رابطه‌ای که لذت‌بخش‌تر باشد، کمک کنند.

بیشتر از زندگی