مردی ادعا می‌کند بعد از کرونا، اندام جنسی‌اش آب رفت

کارهای آسانی هستند که می‌توانید در خانه انجام دهید تا از کوتاه شدن آلت جلوگیری کنید

بیماری کووید-۱۹ می‌تواند تاثیر زیادی بر دستگاه تناسلی مردان بگذارد- Getty Image Via Canva

بیماری کووید-۱۹ حتی در افرادی که از آن بهبودیافته‌اند هم عوارضی بر جای می‌گذارد. یکی از این مشکلات برای مردی پیش آمده که ادعا می‌کند بعد از ابتلا به این ویروس، حدود ۴ سانتیمتر از طول آلت تناسلی خود را از دست ‌داده است.

او ادعا کرد که یک مشاور پزشکی، مشکلات او را به آسیب عروقی ناشی از کووید نسبت داد و به او هشدار داد که این اختلال احتمالا دائمی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نیویورک پست، این بیمار بهبودیافته از کرونا می‌گوید: «من یک مرد دگرجنسگرای ۳۰ ساله هستم و در ژوئیه سال گذشته، به کووید مبتلا و شدیدا بیمار شدم. بعد از ترخیص از بیمارستان، اختلال نعوظ داشتم که با مراقبت‌های پزشکی به‌تدریج بهتر شد، اما من با مشکلی پایدار روبه‌رو شدم. قبل از اینکه بیمار شوم آلت تناسلی من بالاتر از حد متوسط بود. اکنون حدود چهار سانتی‌متر از طول آن را ازدست ‌داده‌ام و به‌طور قطعی کمتر از حد متوسط شده‌ام. این موضوع تاثیر عمیقی بر اعتماد به‌ نفس و توانایی‌های من در رختخواب داشته است.»

طبق گفته دکتر چارلز ویلیور - متخصص اورولوژی در نیویورک - کووید ویروسی نادر اما واقعی است که می‌تواند تاثیر زیادی بر دستگاه تناسلی مردان داشته باشد و مشکلات عروقی بسیاری را در آن‌ها به وجود بیاورد.

حتی در مواردی مشاهده ‌شده که مردانی که از اختلال پریاپیسم (نعوظ مداوم و دردناک بدون تحریک جنسی) رنج می‌بردند پس از ابتلا به کووید برای مدتی دچار کاهش نعوظ می‌شوند و وقتی این اتفاق می‌افتد در واقع آلت هم کوچک‌تر می‌شود.»

دکتر اشلی وینتر، متخصص اورولوژی در اورگان توضیح داد: «دلیل اصلی که این اتفاق که ما آن را اختلال عملکرد اندوتلیال می‌نامیم، سلول‌هایی هستند که رگ‌های خونی شما را می‌پوشانند و برای عملکرد بسیاری از اندام‌های مختلف واقعا مهم هستند.»

وقتی کووید آن سلول‌های حیاتی را آلوده می‌کند، می‌تواند به تعدادی از اندام‌ها آسیب وارد کند.

و ازآنجایی‌که نعوظ یک رویداد جریان خون است، وقتی آن رگ‌های خونی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، به اختلال نعوظ مبتلا می‌شوید.

با این‌ حال، هر دو اورولوژیست توافق کردند که اقدامات توان‌بخشی تناسلی به مرور زمان تاثیرگذارند.

دکتر وینتر توصیه کرد: «یک رژیم معمولی شروع چیزی مانند ویاگرا یا سیالیس برای بهبود جریان خون است؛ و یا خرید دستگاه خلاء آلت تناسلی و انجام ورزش آلت تناسلی با آن یا فشار دادن آلت تناسلی است.

او اطمینان داد: «این‌ها کارهای آسانی هستند که می‌توانید در خانه انجام دهید تا از کوتاه شدن آن جلوگیری کنید یا درواقع طولی را که ازدست ‌داده‌اید بازگردانید».

بیشتر از زندگی