ایالات متحده ممنوعیت سفر به ۹۰ کشور را لغو کرد

شرکت‌های هواپیمایی بر دولت بایدن فشار می‌آوردند تا مسافرهای بین‌المللی را ملزم به آزمایش کووید نکند

ایالات متحده آمریکا نام برخی کشورها، از جمله  سوئیس، اتریش، بلژیک، بلغارستان را از فهرست ممنوعیت سفر حذف کرده است -- Daniel SLIM / AFP

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا (CDC) روز دوشنبه اعلام کرد که توصیه‌های «محدودیت سفر»، که به دلیل همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ اعمال شده بود، را برای حدود ۹۰ مقصد بین‌المللی لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سی‌دی‌سی هفته گذشته اعلام کرد که در حال تجدید نظر در توصیه‌های سفر است و اعلامیه‌های بهداشتی سفر «برای شرایط خاص» را تعلیق می‌کند.

با این‌حال آمریکایی‌هایی که همچنان واکسینه نشده‌اند، اجازه سفر به برخی کشورها و مناطق را ندارند. 

بریتانیا، فرانسه، اسرائیل، ترکیه، استرالیا، یونان، هنگ‌کنگ، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، اسپانیا و روسیه در زمره این کشورها قرار دارند.

به گفته سی‌دی‌سی، کشورهای سوئیس، اتریش، بلژیک، بلغارستان، جمهوری آفریقای مرکزی، شیلی، جمهوری چک، اردن، لبنان، نیوزلند، نروژ، پرتغال، لهستان، سومالی، اروگوئه و ویتنام از فهرست کشورهای خطرناک خارج شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر هیچ کشوری در فهرست «سطح چهار» سی‌دی‌سی، که به معنای «محدودیت سفر» است، قرار ندارد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا هفته گذشته اعلام کرد توصیه‌های «ممنوعیت سفر» را برای مقاصد بین‌المللی کاهش می‌دهد. از میان حدود ۲۱۵ کشور و منطقه‌ای که این وزارت‌خانه رتبه‌بندی کرده است، در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ کشور در فهرست «سطح چهار»، یعنی سفر نکنید، قرار دارد؛ ژاپن، اسرائیل و روسیه از جمله این کشورها هستند.

این وزارت‌خانه هفته گذشته اعلام کرد که به‌روزرسانی جدید روز دوشنبه منتشر می‌شود که طبق آن «تقریباً ۱۰ درصد از تمام توصیه‌های سفر در سطح چهار» باقی خواهد ماند.

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است:«ما معتقدیم چارچوب به روز شده به شهروندهای ایالات متحده کمک می‌کند تا، در مورد ایمنی سفرهای بین‌المللی، تصمیم‌های آگاهانه‌تری بگیرند.»

 شرکت‌های هواپیمایی و باقی موسسه‌های مسافرتی بر دولت بایدن فشار آورده‌اند تا آمریکا نیز، مثل بسیاری دیگر از کشورها، مسافرهای بین‌المللی را ملزم به آزمایش کووید نکند. آن‌ها همچنین معتقدند که توصیه‌ «سفر نروید» غیرضروری است.

 مقامات دولتی می‌گویند این موضوع در حال بررسی است اما مقامات بهداشتی تا این لحظه هیچ تغییری را اعلام نکرده‌اند.

بیشتر از جهان