فردی رینکون، ستاره سابق کلمبیا و رئال مادرید از دنیا رفت

شهردار شهر کالی سه روز عزای عمومی اعلام کرد

فدراسیون فوتبال کلمبیا مرگ فردی رینکون (بازیکن میانی با پیراهن شماره ۸) را یک فقدان بزرگ نامید- MARIE HIPPENMEYER / AFP

فردی رینکون، ملی‌پوش سابق کلمبیایی در ۵۵ سالگی به دلیل سانحه رانندگی از دنیا رفت.

به گزارش گاردین، ماشین رینکون دوشنبه شب در شهر کالی تصادف سختی با یک اتوبوس داشت.

مدیر کلینیکی که رینکون در آن تحت درمان بود، گفت: «با وجود تلاش‌های تیم‌ ما فردی اوزبیو رینکون والنسیا از دنیا رفت.»

فدراسیون فوتبال کلمبیا مرگ رینکون را یک فقدان بزرگ نامید و گفت: «ما دلتنگ او خواهیم بود و او را با مهربانی، قدردانی، احترام و تحسین به خاطر می‌آوریم».

در این بیانیه آمده است: «فدراسیون فوتبال کلمبیا عمیقا بابت مرگ فردی اوزبیو رینکون والنسیا متاسف است و در این شرایط سخت پیام حمایت و دلداری برای خانواده‌اش، دوستانش و بستگانش می‌فرستد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رینکون هافبک مقتدری بود که ۸۴ بار برای تیم ملی‌ کلمبیا بازی کرد و ۱۷ گل زد. او عضوی کلیدی از نسل طلایی فوتبال کلمبیا بود که با تیم ملی این کشور به سه جام جهانی متوالی ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ صعود کرد. او در جام جهانی ۱۹۹۰ زننده گل کلمبیا به تیم ملی آلمان بود. دیگر بازی به یاد ماندنی رینکون برتری ۵ بر صفر کلمبیا مقابل آرژانتین در مقدماتی جام جهانی در سال ۱۹۹۳ است که او با زدن دو گل ستاره تیمش بود.

او فوتبال حرفه‌ای را با تیم‌های سانتافه و آمریکا شروع و قهرمانی‌ در لیگ‌ کلمبیا را تجربه کرد. رینکون پس از دوره‌ای کوتاه در پارما و ناپولی  در سال ۱۹۹۵ با رئال مادرید قرارداد بست و دو فصل در سانتیاگو برنابئو بازی کرد. او بعد از آن به آمریکای جنوبی برگشت و عضو پالمیراس و کورینتیانس در لیگ برزیل بود. او در سال ۲۰۰۰ کاپیتان کورینتیانس بود که توانست قهرمان اولین دوره جام جهانی باشگاه‌ها شود.

رینکون در سال ۲۰۱۳ هم تصادف رانندگی شدیدی داشت و کامیونی که او می‌راند در یک جاده خیس واژگون شد. او به دلیل این سانحه شکستگی‌های متعددی داشت و سرش زخمی شد.

شهردار شهر کالی بعد از این اتفاق سه روز عزای عمومی اعلام کرد. مرگ رینکون همچنین با واکنش‌ باشگاه‌ها و همبازیان سابقش همراه شد.

باشگاه سانتافه نوشت: «تنها فراموش‌شده‌ها می‌میرند. ما در این زمان سخت برای خانواده و دوستانش آرزوی دلگرمی داریم. در آرامش بخوابی.»

باشگاه آمریکای شهر کالی هم نوشت: «فوتبال عزادار شد. فردی رینکون، اسطوره فوتبال کلمبیا از دنیا رفت. در این شرایط سخت به خانواده و دوستانش تسلیت می‌گوییم و کنارشان هستیم.»

بیشتر از فوتبال