دست رد بایرن مونیخ به سینه سوپرلیگ اروپا

یوفا و فیفا باشگاه‌ها و بازیکنانی را که در سوپرلیگ شرکت کنند به محرومیت از جام قهرمانان، جام اروپا، جام جهانی و جام ملت‌های اروپا تهدید کرده‌اند

«آرزو و هدف بایرن مونیخ این است که باشگاه‌های اروپا در جام قهرمانان که مسابقه‌ای بی‌نظیر و پراحساس است شرکت کنند و به همراه یوفا آن را توسعه بدهند»-CHRISTOF STACHE / AFP

تیم فوتبال بایرن مونیخ «به طور صریح اعلام کرد» که در سوپرلیگ پیشنهادی اروپا شرکت نخواهد کرد.

خبرهای مربوط به سوپرلیگ روز یکشنبه اعلام شد و دوازده باشگاه بزرگ اروپایی گفتند که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، اما بایرن از این فهرست غایب بود.

در حرکتی بی‌سابقه، یکشنبه شب تیم‌های آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی و تاتنهام اعلام کردند که به سوپرلیگ جدید خواهند پیوست. قبلا آ ث میلان، آتلتیکو مادرید، بارسلونا، اینترمیلان، یوونتوس و رئال مادرید حضور خود را در این لیگ جدید اعلام کرده بودند.

انتظار می‌رود تیم‌های دیگری به سوپرلیگ بپیوندند، اما بایرن و رقیب آلمانی‌اش بوروسیا دورتموند دوشنبه در بیانیه‌هایی مخالفت خود را اعلام کردند. همزمان، انتظار نمی‌رود آربی لایپزیگ هم به این لیگ ملحق شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایرن، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا حالا بر موضع خود تاکید مجدد کرده، و کارل هاینس رومینیگه، مدیرعامل باشگاه، و هربرت هاینر، رئیس باشگاه، روز سه‌شنبه بیانیه مشترکی منتشر کردند.

هاینر گفت: «اعضا و هواداران ما مخالف سوپرلیگ هستند.»

«آرزو و هدف بایرن مونیخ این است که باشگاه‌های اروپا در جام قهرمانان که مسابقه‌ای بی‌نظیر و پراحساس است شرکت کنند و به همراه یوفا آن را توسعه بدهند.»

«جواب بایرن مونیخ به سوپرلیگ منفی است.»

رومینیگه هم گفت: «از جانب هیئت مدیره، مایلم بسیار واضح بگویم که باشگاه بایرن در سوپرلیگ شرکت نخواهد کرد.

«باشگاه بایرن با بوندس‌لیگا متحد است، و همیشه بوده است. بسیار خوشوقتیم که در لیگ قهرمانان نماینده آلمان باشیم.»

«همه ما پیروزی در جام قهرمانان ۲۰۲۰ در لیسبون را با اشتیاق به یاد داریم و آن لحظه لذتبخش را فراموش نمی‌کنیم. برای باشگاه بایرن، لیگ قهرمانانا بهترین تورنمنت دنیاست.»

یوفا و فیفا باشگاه‌ها و بازیکنانی را که در سوپرلیگ شرکت کنند به محرومیت از جام قهرمانان، جام اروپا، جام جهانی و جام ملت‌های اروپا تهدید کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از فوتبال