تهدید فرمانده سپاه قدس: به نابودی اسرائیل سرعت داده می‌شود

در حالی که ایران تلاش می‌کند تا نام سپاه پاسداران را از فهرست نیروهای تروریستی خارج کند، فرمانده سپاه قدس صراحتا از یک اقدام تروریستی حمایت می‌کند

موضوع «حذف اسرائیل» با حمایت گسترده نیروهای موسوم به ارزشی و سپاه مواجه شده است- عکس از ایرنا

در حالی که این روزها سطح تنش بین جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل افزایش یافته است و تل‌آویو قصد دارد با همکاری کشورهای منطقه جبهه هماهنگ اطلاعاتی علیه حکومت ایران شکل دهد، اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس ضمن حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی ضد اسرائیلی گفت: «به نابودی اسرائیل سرعت داده می‌شود.»

به گزارش آفتاب، او که امروز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه در مراسم سالگرد کشته شدن محمد حسین‌زاده حجازی، جانشین اسبق نیروی قدس سپاه سخنرانی می‌کرد، ضمن ستایش از اقدامات حجازی و رابطه نزدیک او با حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، به حمله تروریستی اخیر در تل‌آویو اشاره کرد و افزود: «یک جوان فلسطینی تمام ارکان اسرائیل را می‌لرزاند بعد این‌ها سر و صدا می‌کنند و قصد جنگ با ایران اسلامی را دارند؟»

هفته گذشته حمله یک مهاجم مسلح به مردم اسرائیل در یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های مرکزی تل‌آویو، منجر به کشته شدن حداقل دو نفر و زخمی شدن هشت نفر شد. به جز این اقدام طی روزهای گذشته ۱۱ نفر دیگر نیز در حملات تروریستی در اسرائیل جان باخته‌اند.

در حالی که این روزها ایران در تلاش است تا نام سپاه پاسداران را از فهرست نیروهای تروریستی بین‌المللی خارج کند، فرمانده سپاه قدس صراحتا از یک اقدام تروریستی در پایتخت اسرائیل حمایت می‌کند.

یکی از خواسته‌های ایران در مذاکرات وین، حذف نام سپاه از فهرست نیروهای تروریستی است. در حالی که به نظر می‌رسید دولت بایدن در ابتدا قصد داشت این موضوع را با نگاه مثبت بررسی کند، اما فشارها در داخل آمریکا و افکار عمومی باعث شده تا این موضوع دست‌کم در شرایط فعلی از دستور کار خارج شود. موضوعی که با توجه به گفته‌های اخیر قاآنی، بعید است به‌راحتی بتوان آن را به راحتی حل و فصل کرد.

موضوع دیگری که اسماعیل قاآنی در سخنان امروز خود به‌طور شعاری آن را مطرح کرده است، «سرعت بخشیدن به نابودی اسرائیل» است.

این گفته در راستای سخنانی است که پیش‌تر رهبر جمهوری اسلامی بیان کرده بود.

علی خامنه‌ای، پس از توافق برجام، روز ۱۸ شهریور سال ۱۳۹۴ گفت: «برخی صهیونیست‌ها گفته‌اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده‌ایم، اما ما به آن‌ها می‌گوییم شما ۲۵ سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت.»

این تهدید با حمایت گسترده نیروهای موسوم به ارزشی و سپاه پاسداران مواجه شد و از آن زمان به شعار مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است.

با این حال به نظر می‌رسد وضعیت امنیتی ایران در منطقه برخلاف پیش‌بینی رهبر جمهوری اسلامی به‌مراتب بدتر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی سال‌های اخیر بارها به مراکز اتمی ایران حمله شد و چند نفر از افراد مهم و تاثیر گذار حکومت ایران مانند محسن فخری زاده که به‌عنوان مغز متفکر هسته‌ای ایران شناخته می‌شد و قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس کشته شدند.

حکومت ایران این ترورها را به اسرائیل نسبت می‌دهد. اگرچه تل‌آویو هیچ‌گاه در برابر این اتهامات موضع رسمی نگرفته است.