خامنه‌ای بار دیگر اسرائیل را تهدید کرد

رهبر جمهوری اسلامی فلسطینی‌ها را به بسیج قوا علیه اسرائیل فرا‌خواند

جمهوری اسلامی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد-KHAMENEI.IR / AFP

رهبر جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در واکنش به درگیری‌های اخیر میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، با بیان این که اسرائیلی‌ها فقط «زبان زور» را می‌فهمند، از فلسطینی‌ها خواست تمام قوای خود را برای توقف آنچه او «وحشی‌گری» اسرائیل خواند بسیج کنند.

به گزارش رسانه‌های ایران، علی خامنه‌ای در دیداری مجازی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: «صهیونیست‌ها جز زبان زور چیزی نمی‌فهمند، لذا فلسطینی‌ها باید با افزایش قدرت و مقاومت خود، جنایتکاران را به تسلیم شدن و توقف اقدامات وحشی‌گرانه مجبور کنند.»

جمهوری اسلامی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و دولت آن کشور را «رژیم صهیونیستی» خطاب می‌کند و بارها تهدید به نابودی آن کرده است.

دور جدید درگیری اسرائیل و فلسطینی‌ها، از چند هفته پیش و در ماه رمضان آغاز شد و با اعلام طرح تخلیه ساکنان فلسطینی برخی مناطق اورشلیم شرقی برای ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین، شدت پیدا کرد و به خشونت کشیده شد.

به گزارش رویترز، در جریان این درگیری‌ها که جدی‌ترین مناقشه بین اسرائیل و گروه حماس از سال ۲۰۱۹ به این طرف است و به دنبال تشدید تنش در اورشلیم شرقی رخ داد، تاکنون دست‌کم ۲۶ تن، از جمله ۹ کودک، کشته شده‌اند.

این خبرگزاری، و همچنین خبرگزاری فرانسه، از قول یک مقام فوریت‌های پزشکی اسرائیل گزارش دادند بر اثر اصابت راکت‌های پرتاب شده از غزه به شهر اشکلون در جنوب اسرائیل در عصر سه‌شنبه، دو زن اسرائیلی کشته شدند.