با اوبر می‌توانید هواپیما، قطار، هتل، و اتوبوس هم رزرو کنید

اوبر از سال ۲۰۱۸، یک سال پس از آن که دارا خسروشاهی مدیرعامل شد، درصدد بوده است که کاربرانش بتوانند به سایر خدمات نیز دسترسی داشته باشند

خدمات رزرو جا در هواپیما از سال آینده راه‌اندازی می‌شود، و رزرو جا در هتل نیز در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شدـ Canva

اوبر در صدد است رزرو قطار، اتوبوس بین‌شهری و شهری، و مسافرت هوایی را نیز به اپلیکیشنش بیفزاید.

جیمی هی‌وود، مدیرعامل اوبر در منطقه بریتانیا و شمال و شرق اروپا، می‌گوید این اقدام سبب می‌شود تا بتوان از طریق این برنامک سفر با تاکسی، به «‌تجربه‌ای یکپارچه و مبدا به مقصد» دست یافت.

اوبر امیدوار است که با این اقدام بتواند بابت رزرو بلیت قطار یا اتوبوس از مشتریان کارمزد بگیرد، به‌خصوص به این دلیل که بخش قابل توجهی از افرادی که اوبر می‌گیرند، برای رفتن به فرودگاه‌های مورد نظرشان است.

هی‌وود می‌گوید: «چند سال است که می‌توان با برنامک اوبر از خدمات جابه‌جایی با سواری، دوچرخه، قایق، و اسکوتر استفاده کرد، بنابراین افزودن قطار و اتوبوس بین‌شهری هم در ادامه روندی طبیعی است» و افزود که قطارهای «یورواستار» به این برنامک افزوده خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«اواخر امسال با افزودن شرکای معروف به برنامک اوبر قصد داریم سفر هوایی، و در آینده هتل‌ها را در برنامه بگنجانیم تا مسافرت یکپارچه و مبدا به مقصد محقق شود.»

اوبر از سال ۲۰۱۸،  یعنی یک سال پس از آن که دارا خسروشاهی مدیرعامل شد و زمام این شرکت را در دست گرفت، درصدد بوده است که خود را به «ابر برنامه» تبدیل کند‌ــ یعنی کاربران با آن بتوانند سایر خدمات را نیز هماهنگ کنند. همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد روند آن کار کند شود بدین معنا که اوبر بر خدمات تحویل غذا متمرکز شد.

هی‌وود در مصاحبه با فایننشیال تایمز گفت: «انصافا کرونا باعث شد که پیشرفت با سرعتی که دلخواه ما است، قدری دشوار شود.»

«اکنون که کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، می‌خواهیم با این خیز بلند به سوی شیوه‌های جدید حمل‌و‌نقل نشان دهیم که این کار اهرم رشد بسیار مهم ما در سال‌های آینده است.»

هنوز مشخص نیست که برنامک اوبر بلیت‌های سرویس‌های ریلی و اتوبوسی را مستقیم عرضه می‌کند یا با تجمیع‌کنندگان موجود همکاری خواهد کرد، اما هی‌وود می‌گوید خدمات رزرو جا در هواپیما از سال آینده راه‌اندازی می‌شود، و رزرو جا در هتل نیز در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان