ادای احترام ملکه الیزابت دوم در سالگرد مرگ شاهزاده فیلیپ

شاهزاده فیلیپ ۹ آوریل سال گذشته و در حالی که تنها دو ماه به تولد ۱۰۰ سالگی‌اش باقی مانده بود، درگذشت

در آوریل سال گذشته، به‌دلیل محدودیت‌های کرونا و شیوع این بیماری همه‌گیر، در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری شاهزاده فیلیپ فقط ۳۰ نفر شرکت کردند‌ـ CHRIS J RATCLIFFE/AFP

شاهزاده فیلیپ ۹ آوریل سال گذشته و در حالی که تنها دو ماه به تولد ۱۰۰ سالگی‌اش باقی مانده بود، درگذشت. اکنون و در سالگرد مرگ او، اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا با به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم و متن‌هایی، خاطره این شاهزاده فقید را زنده نگه داشتند و به او ادای احترام کردند.

حساب اینستاگرام خانواده سلطنتی، ویدیویی به‌ اشتراک گذاشت از عکس‌های شاهزاده در کودکی، نوجوانی، بزرگسالی، و همچنین عکس‌هایی از دوک ادینبورو در کنار ملکه بریتانیا، فرزندان و نوه‌هایشان، با دکلمه‌ای از شعر «مرثیه شاهان» از سایمون آرمیتاژ، ملک‌الشعرای بریتانیایی. تصاویری از روز عروسی ملکه الیزابت با دوک فیلیپ و همچنین تولد فرزندانشان نیز بین عکس‌ها دیده می‌شد که هم‌زمان با شنیدن مرثیه سایمون آرمیتاژ، بسیار تاثیرگذار بود. در متن این پست که در حساب اینستاگرامی خانواده سلطنتی بریتانیا با بیش از ۱۰ میلیون دنبال‌کننده به اشتراک گذاشته شده، نوشته شده است: «به‌ یاد والاحضرت دوک ادینبورو در اولین سالگرد مرگ ایشان.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فیلیپ در ۹ آوریل ۲۰۲۱ در سن ۹۹ سالگی و پس از گذران ۷۳ سال زندگی مشترک با ملکه بریتانیا، درگذشت. خبر مرگ او را کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده بود: «با نهایت اندوه و تاسف، امروز، علیاحضرت ملکه، خبر از درگذشت شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورو و همسر گرانقدرشان دادند. والاحضرت صبح امروز در قلعه وینزور، درنهایت آرامش چشم از جهان فروبستند.»

در آوریل سال گذشته، به‌دلیل محدودیت‌های کرونا و شیوع این بیماری همه‌گیر، در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری شاهزاده فیلیپ تنها ۳۰ نفر شرکت کردند. اما در مراسمی که ۲۹ مارس گذشته در کلیسای وست‌مینستر برگزار شد، اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا، ازجمله ملکه الیزابت دوم، شاهزاده ولز و دوشس کورنوال، دوک و دوشس کمبریج و دیگر اعضای ارشد خانواده به همراه بیش از ۵۰۰ نفر از نمایندگان خیریه‌ها و مراکزی که شاهزاده حامی آنان بوده است، دولت بریتانیا، و نیز خانواده‌های سلطنتی دیگر کشورها، و همچنین نمایندگان رسمی دولت‌های خارجی در کنار نیروهای مسلح در مراسم یادبود دوک فیلیپ فقید حضور یافتند.

روز شنبه ۹ آوریل ۲۰۲۲ و در سالگرد مرگ شاهزاده فیلیپ، دیگر اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا مانند شاهزاده چارلز و دوشس کامیلا در حساب توییتر و اینستاگرام خود به شاهزاده فقید ادینبورو ادای احترام کردند و یاد او را با به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و نوشته‌هایی، گرامی داشتند.

بیشتر از جهان