مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ، آیین‌ها و شرکت کنندگان

کلیسای سنت جورج آرامگاه ابدی همسر ملکه بریتانیا نخواهد بود

JUSTIN TALLIS / AFP

مقدمات مراسم تشییع جنازه دوک ادینبورگ به خوبی در جریان است و تنها [یک] روز به آخرین وداع خانواده سلطنتی با پیکر شاهزاده فیلیپ باقی مانده است.

مراسم خاکسپاری تشریفاتی سلطنتی روز شنبه در کلیسای سنت جورج در قلعه ویندزور برگزار می‌شود. آن روند، رویدادی تلویزیونی خواهد بود و از مردم خواسته شده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا از تجمع در اطراف اقامتگاه‌های سلطنتی خودداری کنند.

دفتر لرد چمبرلین، به سرپرستی سرهنگ دوم مایکل ورنون که دعوتنامه‌ها را برای ۳۰ مهمان برگزیده صادر می‌کند، در حال برنامه‌ریزی این مراسم با جزئیات تمام است تا اطمینان حاصل کند که در جریان مراسم و پیش و پس از آن، مقررات مرتبط با ویروس کرونا رعایت خواهد شد.

تا زمان برگزاری مراسم تشییع جنازه، پیکر شاهزاده فیلیپ جمعه گذشته درگذشت، در کلیسای خصوصی قلعه ویندزور در آرامش خواهد بود. پرچم شخصی خود دوک و یک تاج گل بر بالای تابوت قرار داده شده است.

شنبه آینده، مراسم در ساعت ۲:۴۰ بعد از ظهر آغاز می‌شود زمانی که تابوت به حیاط قلعه منتقل می‌‌شود تا بر روی یک لندرور با طراحی خاص که با نظر خود دوک فقید ساخته شده است، قرار گیرد.

سپس، آن موکب، در ساعت ۲:۲۵ بعدازظهر توسط گارد گرنادیر هدایت خواهد شد. لندرور با افسران نیروی دریایی سلطنتی و اعضای سایر هنگ‌ها و لشکرهایی که شاهزاده فیلیپ در آنها خدمت کرده است، همراهی می‌شود.

جز ملکه که برای مراسم تشییع جنازه جداگانه به کلیسا خواهد رفت، اعضای خانواده سلطنتی پشت تابوت خواهند بود.

این موکب از حیاط قلعه وینزور به چپل هیل و از آنجا به هورس‌شو کلویستر خواهد رفت.

قرار است پرسنل نیروی دریایی سلطنتی، تفنگداران دریایی سلطنتی، هایلندر‌ها، گردان ۴ هنگ سلطنتی، و نیروی هوایی سلطنتی در مسیر به سمت کلیسا بایستند.

در جریان حرکت تابوت، توپخانه سلطنتی از چمن شرقی شلیک می‌کند و ناقوس برج کرفیو به صدا در می‌آید.

لندرور در ساعت ۲:۵۳ بعد از ظهر وارد ورودی غربی کلیسای سنت جورج می‌شود و مورد استقبال یک دژبان و گروه موسیقی هنگ تفنگدار قرار می‌گیرد. در این مرحله سرود ملی اجرا می‌شود.

همچنان که تابوت به داخل این کلیسای کوچک منتقل می‌شود، شیپورنوازان نیروی دریایی سلطنتی آهنگ موسوم به «Still» را اجرا می‌کنند. در جریان اجرای آن آهنگ، اعضای سواره‌نظام خاندان در بخش غربی به خط می‌ایستند.

رئیس ویندزور و اسقف اعظم كانتربری برای انجام مراسم همراه تابوت داخل نمازخانه کلیسا می‌شوند و به دنبال آنها اعضای خانواده سلطنتی و منشی خصوصی دوک حضور می‌یابند. بقیه شرکت‌کنندگان در مراسم، بیرون ساختمان باقی می‌مانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تمام کسانی که اجازه ورود به داخل نمازخانه را خواهند داشت، باید مطابق با مقررات کرونا ماسک بر صورت داشته باشند و فاصله اجتماعی را حفظ کنند. افسرانی که تابوت را حمل می‌کنند و نیز سایر روحانیون، جزو این فهرست سی ‌نفره نیستند.

برای ادای احترام به شاهزاده فیلیپ، دقیقاً در ساعت ۳ بعدازظهر یک دقیقه سکوت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراسم خاکسپاری با حمل تابوت به کوایر و قرار دادن آن بر روی سکویی به نام کاتافالک ادامه می‌یابد.

در محراب داخل نمازخانه، نشان‌های دوک، شامل مدال‌ها و تزییناتی که در بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع به او اعطا شده است، باتوم فیلد مارشال، بال‌های نیروی هوایی سلطنتی، و نشان‌های دانمارک و یونان به نمایش در خواهد آمد.

پس از اجرای آن مراسم، پیکر شاهزاده فیلیپ خصوصی در آرامگاه سلطنتی کلیسای سنت جورج دفن خواهد شد. با این حال، این مکان آرامگاه ابدی او نخواهد بود.

پس از مرگ ملکه، پیکر دوک به نمازخانه یادبود پادشاه جورج ششم منتقل می‌شود، تا در کنار پیکر ملکه برای همیشه به خاک سپرده شود. در این کلیسا، همچنین پیکر پدر ملکه، جورج ششم، مادرش، ملکه مادر، و خواهرش، شاهدخت مارگارت، دفن شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی