کانادا خرید خانه برای خریداران خارجی را دو سال تعلیق می‌کند

این ممنوعیت دو ساله شامل کارگران خارجی، دانشجویان یا افراد مقیم کانادا نمی‌شود

مالیات بیشتری بر افرادی که خانه را ظرف ۱۲ ماه پس از کسب مالکیت می‌فروشند، اعمال می‌شود - cntraveller

کانادا به ‌عنوان بخشی از ابتکار عمل فدرال برای مهار بازار بسیار داغ مسکن، خرید خانه برای اکثر خریداران خارجی در این کشور را به مدت دو سال تعلیق می‌کند.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی روز پنجشنبه هنگام ارائه بودجه فدرال در مجلس عوام اوتاوا، اقدام جدید را بخشی از تلاش دولت اقلیت لیبرال برای مقابله با بحران استطاعت کشور اعلام کرد.

پیشنهاد بودجه ارائه شده شامل برنامه‌های الحاقی ازجمله اختصاص میلیاردها دلار برای ساخت‌وساز جدید مسکن برای اقشار کم‌ درآمد و حساب پس‌انداز معاف از مالیات برای کسانی که اولین بار خانه می‌خرند است.

تمامی این‌ها بخشی از یک هدف جامع است که از سوی دولت تعیین شده به این امید که کانادایی‌های بیشتری را روی نردبان املاک قرار بدهد، چیزی که در جریان همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش میانگین ۲۰ درصدی قیمت خانه‌ها در سال گذشته کمتر امکان‌پذیر بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کندین پرس گزارش داد هرچند سال‌ها است که مشکلی دائمی در این کشور آمریکای شمالی بحران استطاعت بوده‌، میانگین قیمت مسکن ملی در فوریه گذشته به رکورد ۸۱۶.۷۲۰ دلار (۴۹۷.۴۹۰ پوند) رسید، رقمی که بیش از ۹ برابر درآمد یک خانوار است. یکی از ویژگی‌های بودجه‌ای که جدیدا اعلام شد قانونی است که مالیات بیشتری بر افرادی که خانه را ظرف ۱۲ ماه پس از کسب مالکیت می‌فروشند، اعمال می‌کند.

به گزارش بلومبرگ برای این ممنوعیت دو ساله معافیت‌هایی نیز در نظر گرفته شده است و این قانون شامل کارگران خارجی، دانشجویان یا افراد مقیم کانادا نمی‌شود.

همچنین بازار را برای کانادایی‌ها بازتر می‌کنیم. نمی‌گذاریم سرمایه‌گذاران خارجی با خرید خانه در کانادا پولشان را اینجا ذخیره کنند. می‌خواهیم مطمئن شویم که خانه به‌جای دارایی مالی، محلی برای زندگی کانادایی‌ها می‌شود.
کریستال فریلند، ۷ آوریل ۲۰۲۲

کانادا اولین کشوری نیست که با شروع ممنوعیت (برای) خریداران خارجی تلاش می‌کند بازار داغ مسکن را خنک کند.

نیوزلند نیز در سال ۲۰۱۸ خرید املاک موجود در این کشور را برای اکثر خارجی‌ها (به استثنای استرالیایی‌ها و سنگاپوری‌ها به دلیل معامله‌های آزاد) ممنوع کرد. آن‌ها هم مثل کانادا استثناهایی برای این ممنوعیت ازجمله اینکه خارجی‌ها به سرمایه‌گذاری محدود در ساختمان‌های جدید یا آپارتمان‌ها مجازند، در نظر گرفتند.

 

© The Independent

بیشتر از جهان