انصراف خواهران ویلیامز از رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا

سرنا ویلیامز تنیسور ۳۹ ساله مدت زیادی است که نتوانسته شکوفایی سابق خود در رقابت‌های تنیس را داشته باشد

سرنا ویلیامز علاوه بر افتخارات زیاد در رقابت‌های گرند اسلم در مسابقات المپیک نیز چهار مدال طلا دریافت کرده است - TIMOTHY A. CLARY / AFP

رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا، آخرین گرند اسلم سال، از دو روز دیگر در شهر نیویورک کار خود را آغاز خواهد کرد. تفاوت این رقابت‌ها در سال جاری با سال‌های گذشته این است که تعداد بسیار زیادی از بازیکنان صاحب‌نام و باسابقه در این رقابت‌ها حضور ندارند.

در قسمت مردان مدافع عنوان قهرمانی، دومینیک تیم اتریشی و نادال و فدرر اسطوره‌های تنیس جهان نیز در این رقابت‌ها به دلیل مصدومیت غایب‌اند اما در قسمت زنان هم بازیکنان بزرگی حضور نخواهند داشت.

سوفیا کنین آمریکایی در بخش زنان به تازگی از شرکت در این مسابقات انصراف داده است و خواهران ویلیامز یعنی سرنا ویلیامز و ونوس ویلیامز نیز که عناوین زیادی را در دنیای تنیس به دست آورده‌اند از غایبان بزرگ این رقابت‌ها در بخش زنان هستند. سرنا ویلیامز، خواهر کوچک‌تر که بیست و سه عنوان گرند اسلم را در اختیار دارد برای بردن ۲۴مین عنوان گرند اسلم خود باز هم باید منتظر بماند.

سرنا ویلیامز تنیسور ۳۹ ساله مدت زیادی است که نتوانسته شکوفایی سابق خود در رقابت‌های تنیس را داشته باشد و در مواقع حساس و رقابت‌های فینال کار را به حریفان واگذار کرده و به عبارتی رکوردزدن او طلسم شده است. او مدت یک سال را به دلیل بارداری از دست داد و پس از بازگشت به رقابت‌های حرفه‌ای نتوانسته به دوران اوج خود بازگردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پدید آمدن بازیکنان زن جوان و بااستعداد و با انرژی بیشتر از او باعث شده تا او کماکان در حسرت بردن یک گرند اسلم دیگر باشد. قهرمان شش دوره این رقابت‌ها که ماه آینده وارد چهل سالگی می‌شود اعلام کرد که به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه عضله پشت پا قادر به شرکت در مسابقات نیویورک نیست و ترجیح می‌دهد برای بهبود آن در این مسابقات حضور نداشته باشد.

سرنا ویلیامز علاوه بر افتخارات زیاد در رقابت‌های گرند اسلم در مسابقات المپیک نیز چهار مدال طلا دریافت کرده است که سه تای آن‌ها مربوط به رقابت‌های دو نفره است که با خواهر بزرگ‌ترش، ونوس ولیلیامز، به آن‌ها رسیده است. ونوس ویلیامز خواهر بزرگ‌تر سرنا که ۷ عنوان گرند اسلم را در رقابت‌های انفرادی زنان کسب کرده نیز همانند سرنا از شرکت در رقابت‌ها تنیس آزاد آمریکا به دلیل آسیب‌دیدگی کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

روند قهرمانی‌های او در مسابقات گرند اسلم از سال ۲۰۰۸ به این طرف متوقف شده است و دیگر نتوانسته بعد از قهرمانی در رقابت‌های ویمبلدون آن سال در هیچ مسابقه مهمی به قهرمانی برسد.

ونوس ویلیامز ۴۱ ساله هم‌اکنون در رده ۱۴۷ دنیا قرار دارد و به نظر می‌رسد در آخرین سال‌ها و روزهای دوران حرفه‌ای تنیسش به سر می‌برد. بنا به اخبار اعلام شده از رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا قرار شده این مسابقات با حضور تماشاگران برگزار شود اما نکته این موضوع این است که تنها افرادی قادر به حضور در محل برگزاری رقابت‌ها هستند که شناسنامه واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.  

بیشتر از تنيس