حداقل دو کشته و هشت زخمی در پی تیراندازی در تل‌آویو

پلیس اسرائیل گفت این «حمله‌ای تروریستی» بوده است و مهاجم تحت تعقیب است

حمله در خیابان دیزنگوف صورت گرفت که از اصلی‌ترین معابر مرکزی تل‌آویو، بزرگ‌ترین شهر اسرائیل، است- JACK GUEZ / AFP

حمله یک مهاجم با تفنگ به مردم در یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های مرکزی تل‌آویو، در روز پنجشنبه، منجر به کشته شدن حداقل دو نفر و زخمی شدن هشت نفر شد. این در حالی است که در روزهای گذشته ۱۱ نفر در سه حمله تروریستی دیگر در اسرائیل جان باخته‌اند.

به گزارش روزنامه هاآرتص، از هشت نفر زخمی، چهار نفر در وضعیت وخیمی قرار دارند.

مقام‌های پلیس می‌گویند فرد ضارب تحت تعقیب است. نیروهای پلیس در حال حاضر از خانه‌ای به خانه دیگر دنبال این فرد می‌گردند. برخی گزارش‌ها خبر از درگیر بودن چند مهاجم داده بودند اما ظن پلیس این است که یک فرد این حمله را انجام داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله در خیابان دیزنگوف صورت گرفت که از اصلی‌ترین معابر مرکزی تل‌آویو، بزرگ‌ترین شهر اسرائیل، است. پلیس اسرائیل و شهرداری تل‌آویو از ساکنین خواستند تا زمانی که جستجوی پلیس ادامه دارد در خانه‌هایشان بمانند و از پنجره‌ها دور باشند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، به‌سرعت راهی ساختمان مرکزی پلیس اسرائيل که واقع در تل آویو است شد تا از آن‌جا آخرین‌ خبرها را دنبال کند.

تام نایدز، سفیر آمریکا در اسرائیل، در توییتر از «یک حمله تروریستی بزدلانه دیگر علیه شهروندان بی‌گناه، این‌بار در تل‌آویو» ابراز آشفتگی کرد.

دیمیتر تزانتچف، سفیر اتحادیه اروپا در اسرائیل، در توییتر گفت «از گزارش‌ها در مورد یک حمله تروریستی دیگر علیه شهروندان اسرائیل، این بار در قلب تل‌آویو، عمیقا نگرانیم.»

اسرائیل در ماه گذشته با موجی از حملات مواجه شده است. در روز ۲۲ مارس، چهار اسرائیلی در شهر بئرسبع در جنوب، طی حمله با چاقو کشته شدند. پنج روز بعد دو مرزبان در شهر هادرا در شمال طی تیراندازی کشته شدند؛ یکی از آن‌ها از شهروندان عرب اسرائیل بود. در روز ۳۰ مارس دو شهروند اسرائیلی به‌اضافه دو شهروند اوکراینی و یک نیروی پلیس در جریان تیراندازی در شهر بنی براک کشته شدند.

بیشتر از جهان