درگیری در اندراب؛ طالبان به مواضع جبهه مقاومت حمله کردند

از دو هفته به این‌سو، درگیری در اندراب و پنجشیر افزایش یافته است

جنگجویان گروه طالبان، یک هفته پس از عقب‌نشینی از روستا های کاسه‌تراش، دره جر و پشه‌ای قاسان  در شهرستان ده صلاح از توابع اندراب، روز دوشنبه، پانزدهم فروردین، با تجدید نیرو، از زمین و هوا، بر مواضع نیروهای جبهه مقاومت ملی حمله کردند.

خیرمحمد اندرابی، فرمانده نیروهای جبهه مقاومت ملی در اندراب، روز سه‌شنبه، ۱۶ فروردین، به ایندیپندنت فارسی گفت: «جنگجویان طالبان روز دوشنبه، از روستای لغک شهرستان بنو تا ناحیه کوکزار، جابجا شده بودند و قصد داشتند  بر مواضع نیروهای ما حمله کنند. این اقدام طالبان را با واکنش نیروهای مقاومت مواجه شد و جنگجویان این گروه دوباره عقب‌نشینی کردند.»

خیرمحمد اندرابی افزود، مانور طالبان از طریق هوا و زمین، تاثیری روی اراده نیروهای مقاومت نخواهد داشت و نیروهای این جبهه، آمادگی پاسخ دادن به هر نوع اقدام طالبان را دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی نیز در توییتی نوشت: «نیروهای اشغالگر طالبان، از ساعت سه بعد از ظهر روز دوشنبه، از زمین و هوا، بر مواضع مجاهدین جبهه مقاومت ملی در اندراب‌ها هجوم آورده‌اند. تا حالا پنج حمله بزرگ طالبان دفع شده است.»

سخنگوی جبهه مقاومت ملی افزود، طالبان با وجود تلفات سنگین، واحد های انتحاری و واحد ویژه خود را در محل درگیری جابجا نموده و برای حمله‌های بیشتر آمادگی دارند. به گفته سخنگوی جبهه مقاومت ملی، جنگ در اندراب به شدت جریان دارد و نیروهای جبهه مقاومت ملی، در حال دفاع از مواضع شان هستند.

از دو هفته به این‌سو، درگیری‌ها در اندراب و پنجشیر میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی افزایش یافته است. هفته گذشته، جبهه آزادی افغانستان نیز از درگیری با جنگجویان طالبان در اندراب خبر داد. دوشنبه شب، شماری از نیروهای جبهه آزادی افغانستان، بر یک پاسگاه افراد طالبان در مرکز شهر تالقان حمله کردند.

سران گروه طالبان با نگرانی از گسترش جنگ در بخش‌های مختلف افغانستان از جمله شمال این کشور، در هشت ماه گذشته تلاش نمودند با استفاده از تجهیزات نظامی به جا مانده از نیروهای خارجی و دولت پیشین افغانستان، جنگجویان شان را تجهیز نمایند.

حاضر نشدن سران طالبان به تعامل با جریان‌های سیاسی و تن به دادن به دولت فراگیر و همه‌شمول، باعث انزوای احزاب سیاسی و اقوام غیر پشتون در این کشور شده است. به تازگی اداره بازرس ویژه ایالات متحده آمریکا برای افغانستان، در گزارشی گفت، شماری از نیروهای ویژه دولت پیشین افغانستان، برای مبارزه با طالبان به جبهه مقاومت ملی پیوسته‌اند. بیشتر این نیرو ها در ساحات کوهستانی پنجشیر، بغلان، کاپیسا، تخار و پروان مستقر استند.