فعلا کیندر تخم‌‌مرغی نخورید!

احتمال دارد در تعدادی از شکلات‌ تخم‌مرغی‌های ‌کیندر باکتری سالمونلا وجود داشته باشد

به‌تازگی ۵۷ بیمار مبتلا به عفونت سالمونلا شناسایی شده‌اند که بیش از سه‌چهارم آن‌ها کودکان پنج ساله یا کمترند - amazon

اداره استاندارد غذای بریتانیا (FSA) اعلام کرد که احتمال داده می‌شود شکلات‌ تخم‌مرغی‌های جایزه‌دار «کیندر» با شیوع بیماری سالمونلا (نوعی بیماری دستگاه گوارش) ارتباط داشته باشند.

به گفته مسئولان این نهاد، به‌تازگی ۵۷ بیمار مبتلا به عفونت سالمونلا شناسایی شده‌اند که بیش از سه‌چهارم آن‌ها کودکان پنج ساله یا کمترند.

باکتری سالمونلا می‌تواند به مسمومیت غذایی منجر شود و از جمله علائم ابتلا به آن اسهال، درد معده، تهوع، استفراغ و تب است. این بیماری پس از چند روز از بین می‌رود اما در برخی موارد، علائم آن ممکن است شدیدتر باشد و به بستری شدن فرد مبتلا در بیمارستان منجر شود؛ به ویژه در افراد بسیار جوان و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

به گزارش اسکای نیوز، در پی این اتفاق، شرکت «فررو» مالک نشان تجاری «کیندر»، در فراخوانی خواهان بازگرداندن شکلات‌‌های تخم‌مرغی‌ شد که تاریخ انقضای مصرف آن‌ها در بازه زمانی ۱۱ ژوییه ۲۰۲۲ تا ۷ اکتبر ۲۰۲۲ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت سازنده شکلات‌های کیندر در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه این شکلات‌ها در بلژیک ساخته شده‌اند، از خریداران عذرخواهی و اعلام کرد: «ما با اداره استاندارد غذای بریتانیا و سازمان ایمنی غذایی ایرلند درباره رسیدگی به احتمال وجود سالمونلا در شکلات‌‌های تخم‌مرغی‌ همکاری می‌کنیم. اگرچه هیچ یک از محصولات ما که به بازار عرضه شده‌اند، در آزمایش‌ها سالمونلا را نشان ندادند و هیچ شکایتی از مصرف‌کنندگان دریافت نکرده‌ایم، ما این موضوع را جدی می‌گیریم؛ زیرا مراقبت از مصرف‌کننده اولویت اصلی ما است.»

این فراخوان مدت کوتاهی قبل از عید پاک صادر می‌شود؛ درست همان زمانی که شرکت فررو امیدوار بود از فروش شکلات‌ تخم‌مرغی‌ها درآمد بالایی کسب کند.

اداره استاندارد غذای بریتانیا با اظهار امیدواری از اینکه فراخوان شرکت تولیدکننده کیندر مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد، گفت: «برای کاهش خطر ابتلا به سالمونلا توصیه می‌شود خریداران هشدار فراخوان را جدی بگیرند و برای کودکانشان از این شکلات نخرند.»

اداره امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) نیز در توییتی نوشت: «فررو فراخوان داده است که شکلات‌ تخم‌مرغی‌های جایزه‌دار کیندر با تاریخ‌ مصرف‌های مشخص به دلیل احتمال وجود سالمونلا مرجوع شوند. اگر یکی از این محصول‌ها را خریده‌اید، آن را نخورید و با بازگرداندن به شرکت، پولش را پس بگیرید.»

احتمال ارتباط موارد گزارش شده مسمومیت با سالمونلا و شکلات تخم‌مرغی کیندر پس از بررسی‌های اداره امنیت سلامت بریتانیا، بهداشت عمومی اسکاتلند، بهداشت عمومی ولز و بهداشت عمومی در ایرلند شمالی تشخیص داده شد.

بنا به گزارش این سازمان‌ها، شکلات‌های آلوده احتمالی همه در یک کارخانه تولید شده‌اند.

بیشتر از جهان