لوییز فن‌خال بعد از ابتلا به سرطان: در هلند ادامه می‌دهم

این سومین دوره سرمربیگری فن‌خال در تیم ملی هلند است

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند، مراحل درمان سرطان پروستات را سپری می‌کند - ROBIN VAN LONKHUIJSEN / AFP

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند خبر داد که مراحل درمان سرطان پروستات را سپری می‌کند؛ با این حال می‌خواهد در جام جهانی حاضر باشد.

فن‌خال ۷۰ ساله که یکشنبه سوم آوریل در یک برنامه تلویزیونی در شبکه ارت‌ال (RTL) هلند حاضر شده بود، افشا کرد که هنگام هدایت تیم ملی هلند در حال درمان بوده، ولی شرایط ویژه‌اش را به شاگردانش اطلاع نداده است. او گفت که می‌خواهد به کارش در تیم ملی هلند ادامه بدهد و در جام جهانی ۲۰۲۲ روی نیمکت این تیم بنشیند.

فن‌خال گفت: «فکر می‌کنم شما هم به دیگران نمی‌گویید که با چنین شرایطی کار می‌کنید؛ چون ممکن است روی انتخاب‌ها و قاطعیت آن‌ها اثر بگذارد. پس فکر کردم که آن‌ها نباید این موضوع را بدانند. شما از سرطان پروستات نمی‌میرید؛ حداقل در ۹۰ درصد موارد این‌طور است.»

سرمربی هلند اضافه کرد: «معمولا سایر بیماری‌های جانبی است که شما را می‌کشد؛ ولی سرطان من خیلی تهاجمی بود و ۲۵ بار پرتودرمانی شدم. شما نیاز دارید این وضعیت را مدیریت کنید تا زندگی‌تان مختل نشود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فن‌خال گفت: «بیمارستان برای درمان من امتیازهای ویژه‌ای قائل شد. اجازه داشتم از در پشتی وارد شوم و بلافاصله به اتاق دیگری برده می‌شدم. مراحل درمان من فوق‌العاده بود. قطعا شما با خانواده و دوستانتان در این باره صحبت می‌کنید. این واقعیت که هیچ فرد دیگری از بیماری من خبر نداشت، نشان می‌دهد که اطرافیان من در حفظ  این راز فوق‌العاده بودند.»

او درباره ادامه کارش در تیم ملی هلند گفت: «می‌توانم به کارم ادامه بدهم؛ چون آن را دوست دارم. در این سن کار کردن با تیم برای من شبیه یک هدیه است.»

فن‌خال چهارمین دهه مربیگری‌ خود را سپری می‌کند و در هدایت تیم‌های بزرگی مثل آژاکس، بارسلونا، بایرن مونیخ و منچستریونایتد سابقه دارد. او قهرمانی لیگ‌های هلند، اسپانیا و آلمان را در کارنامه‌ دارد و در سال ۱۹۹۵ موفق شد آژاکس را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند. بعد از اعلام خبر بیماری فن‌خال، باشگاه‌های منچستریونایتد و بارسلونا در رسانه‌های اجتماعی پیام‌هایی در حمایت از این مربی منتشر و برای او آرزوی بهبودی کردند.

این سومین دوره سرمربیگری فن‌خال در تیم ملی هلند است. او در جام جهانی ۲۰۱۴ موفق شد هلند را به رده سوم برساند. فن‌خال در اوت ۲۰۲۱ جانشین فرانک دبوئر شد و توانست هلند را به جام جهانی برساند.

هلند در گروه A جام جهانی با قطر، سنگال و اکوادور همگروه است. این تیم ۲۱ نوامبر در اولین بازی جام جهانی با سنگال روبه‌رو می‌شود.

بیشتر از فوتبال