بایدن: رئیس جمهوری روسیه در انزوای خودخواسته قرار گرفته است

بایدن از احتمال اخراج یا بازداشت خانگی شماری از مشاوران پوتین خبر داد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در یکی از جلسات حساس پیرامون جنگ با اوکراین-  Alexey NIKOLSKY / SPUTNIK / AFP

رئیس جمهوری ایالات متحده می‌گوید به نظر می‌رسد رئیس جمهوری روسیه در انزوای خودخواسته قرار گرفته و احتمالا برخی از مشاوران خود را اخراج یا در حصر خانگی قرار داده است.

جو بایدن روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت ولادیمیر پوتین «ظاهرا خود را منزوی کرده و نشانه‌هایی وجود دارد که شماری از مشاورانش را اخراج کرده یا تحت بازداشت خانگی قرار داده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی جزئیات نشانه‌های مورد اشاره را بیان نکرد، اما گفت که قصد ندارد در این مقطع زمانی زیاد بر روی این موضوع حساب کند و مشخص نیست تا چه حد از سوی مشاورانش «گمراه» شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد این ادعای مسکو که از تشدید حملات در برخی نقاط اوکراین کاسته ابراز تردید کرد و گفت نشانه‌ای از این که پوتین قصد عقب‌نشینی داشته باشد وجود ندارد.

در مورد تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و التهاب به‌ وجود آمده در بازار جهانی انرژی و افزایش بهای سوخت، آقای بایدن تاکید کرد کشورهای تولیدکننده باید عرضه به بازار را افزایش دهند.

جو بایدن در ادامه اعلام کرد که قصد دارد به منظور کاهش قیمت‌ها، روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت را از ذخایر استراتژیک آمریکا به مدت حدود شش ماه آزاد و به بازار عرضه کند.

با این حساب حدود ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر آمریکا در طول شش ماه آینده آزاد خواهد شد، که بزرگترین میزان در تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود. این اقدام از ماه مه آغاز خواهد شد.

بیشتر از جهان