تاجر عراقی که خانه‌اش هدف موشک‌های سپاه قرار گرفت بحث صدور گاز به اروپا را رد کرد

سپاه پاسداران روز ۱۳ مارس، منطقه‌ای در اربیل، مرکز اقلیم کردستان، را با ۱۲ موشک هدف قرار داد

بیشتر موشک‌ها بە اهداف غیرنظامی و منزل شخصی باز کریم برزنجی، مدیرعامل شرکت کار گروپ، از چهره‌های شناختە‌شدە حوزە نفت، خوردە است‌ـ کرد پرس

تاجر عراقی که حدود دو هفته پیش، خانه‌اش در اربیل هدف موشک‌های ایران قرار گرفت، می‌گوید از برنامه ادعایی صدور گاز طبیعی از اقلیم کردستان به اروپا هیچ اطلاعی ندارد و در آن هیچ نقشی نداشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۱۳ مارس، منطقه‌ای در اربیل، مرکز اقلیم کردستان، را با ۱۲ موشک هدف قرار داد و ادعا کرد که «مراکز جاسوسی و پایگاه‌های نظامی اسرائیلی» در این شهر را منهدم کرده است.

با این حال، مقام‌های اقلیم کردستان اعلام کردند بیشتر موشک‌ها بە اهداف غیرنظامی و منزل شخصی باز کریم برزنجی، مدیرعامل شرکت کار گروپ، از چهره‌های شناختە‌شدە حوزە نفت، خوردە است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارشی در همین زمینه، از قول برزنجی نوشت که اقلیم کردستان عراق در آینده نزدیک، ظرفیت صدور گاز طبیعی به اروپا را ندارد.

مقام‌های عراق، ترکیه و برخی کشورهای غربی به رویترز گفته‌اند که یکی از دلایل حمله موشکی ایران به ویلای برزنجی، برگزاری مذاکراتی در این مکان، برای صدور گاز از اقلیم کردستان به ترکیه و اروپا بود که اسرائیل در آن نقش دارد.

برزنجی این موضوع را رد کرد و گفت از آن‌جا که او برای مذاکره در این حوزه مقامی و موقعیتی در دولت ندارد، در نتیجه، شرکت کار گروپ و خود او نیز برای چنین گفت‌وگوهایی اختیاری ندارند. او این مطلب را در پاسخ به پرسش رویترز اعلام کرد و به نوشته این خبرگزاری، سخنگوی دولت محلی اقلیم کردستان برای اظهارنظر در این زمینه تا پیش از انتشار این گزارش، در دسترس نبود.

باز کریم برزنجی که شرکتش در توسعه زیرساخت‌های داخلی انرژی عراق فعالیت دارد، می‌گوید: «ما در ۱۵ سال اخیر در حوزه نفت و گاز کار کرده‌ایم و تنها توانسته‌ایم ۵۰ درصد از نیاز داخلی را تامین کنیم.»

به گفته او، تا زمانی که نیاز داخلی به‌طور کامل تامین نشود، نمی توان برای صدور گاز اقدام کرد.

کشور عراق، از جمله اقلیم کردستان، به‌شدت و به‌ویژه در فصل تابستان، کمبود برق دارد و ایران بخش بزرگی از گاز موردنیاز عراق برای تولید برق در این کشور را تامین می‌کند.

بیشتر از جهان