نیک جوناس: حامیانم پس از اعلام بیماری تنهایم نگذاشتند

جوناس سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که به دیابت از نوع اول مبتلا شده است

نیک جوناس در کنار همسرش پریانکا چوپرا-جوناس در لس آنجلس، ۳ ژوئن ۲۰۱۹- Frazer Harrison/Getty Images/AFP

نیک جوناس می‌گوید صحبت کردن با طرفدارانش درباره ابتلا به دیابت به او کمک کرده است تا کمتر احساس تنهایی کند.

این خواننده سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که در سن ۱۳ سالگی به بیماری دیابت از نوع اول مبتلا شده است. در اثر این بیماری، مقدار گلوکز در خون فرد بیش از اندازه بالا می‌رود.

جوناس که اکنون ۲۷ ساله است، توضیح داد چقدر نقش طرفدارانش در کمک به او برای درک این که افراد دیگر هم با چالشی یکسان دست و پنجه نرم می‌کنند، حیاتی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوناس در مصاحبه با اینسایدر گفت: «این واقعیت که من توانستم علنا با طرفدارانم درباره این بیماری صحبت کنم، واقعا به من کمک کرد تا احساس کنم تنها نیستم. این درواقع چیزی است که آنها نیز مدام به من می‌گفتند، این که به‌ اشتراک گذاشتن داستانم به آنها نیز کمک می‌کند تا احساس تنهایی نکنند، و این بهترین بُعد ماجراست».

جوناس افزود، کمک به مردم برای در ارتباط با هم قرار گرفتن را هدف خود قرار داده است تا همه فکر کنند «کسی هست که در دوران سختی می‌توانند به شانه‌های او پناه برند».

این اولین باری نیست که این خواننده علنا درباره بیماری خود حرف می‌زند.

در سال ۲۰۰۸، جوناس ترانه‌ای با برادران خود ساخت (این گروه متشکل از نیک، جو و کوین جوناس است) به نام «کمی طولانی‌تر» که از بیماری دیابت الهام گرفته شده بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nick Jonas (@nickjonas) on

در آن زمان، جوناس در کنفرانسی مطبوعاتی توضیح داد که انگیزه‌اش از نوشتن این ترانه آن بوده که «ترانه‌ای برای زندگی» بسازد. وی گفت: «یک روز که سطح قند خونم بالا رفته بود، پشت پیانو نشستم و این ترانه را در ۲۰ دقیقه نوشتم. به این خاطر که انگیزه‌ای قوی داشتم، افراد بسیاری به من گفتند ترانه‌ای الهام‌بخش است».

در سال ۲۰۱۸، این ستاره طی پستی در اینستاگرام اعلام کرد که چگونه توانسته است زندگی سالمی برای خود دست و پا کند و مطمئن باشد که سطح قند خونش همیشه از نزدیک، زیر نظر است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nick Jonas (@nickjonas) on

در توضیح عکسی متشکل از ترکیب دو عکس خود، یکی درست بعد از تشخیص ابتلا به دیابت و دیگری عکسی اخیر، نوشت: «۱۳ سال پیش در چنین روزی ابتلای من به دیابت نوع ۱ تشخیص داده شد. تصویر سمت چپ، من چند هفته بعد از فهمیدن ماجرا هستم، به‌زور ۵۰ کیلوگرم وزن داشتم، چرا که به خاطر سطح قند بالای خونم، وزن زیادی از دست داده بودم که دلیل مراجعه به دکتر و تشخیص ابتلا به دیابت بود. در سمت راست، باز منم در حال حاضر، خوشحال و سلامت، سلامت بدنم را اولویت اول زندگی کرده‌ام، همواره ورزش می‌کنم، رژیم غذایی سالم دارم و همیشه سطح قند خونم را از نزدیک زیر نظر دارم».

دیگر شخصیت‌های مشهور مبتلا به دیابت نوع ۱، اشخاصی نظیر هلی بری، بازیگر، و ترزا می، نخست‌وزیر سابق بریتانیا هستند.

خانم می به‌تازگی اعلام کرد که انسولینی که برای کنترل بیماری دیابت‌ خود استفاده می‌کند، از اتحادیه اروپا می‌آید و به همین خاطر، به‌ویژه با سایر شهروندان بریتانیایی که برای دارو و درمان‌های خود به اتحادیه اروپا وابسته‌ هستند، به خاطر احتمال برگزیت و خروج بریتانیا از این اتحادیه، احساس همدلی می‌کند.

او به رادیو ال‌بی‌سی گفت: «می‌دانم که این موضوع مسئله خیلی مهمی برای مردم است و وزارت بهداشت باید مطمئن شود که تمام تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی