گربه خپل با رژیم و ورزش، دو کیلو وزن کم کرد

موتسی قبلا از فرط چاقی نمی‌توانست از گربه‌رو رفت و آمد کند

Newport Animal Centre-موتسی به دلیل هیکل بزرگ هنوز برای درست تمیز کردن خود مشکل دارد

گربه ۱۰ ساله‌ای که قبلا آن‌قدر چاق بود که از گربه‌رو نمی‌توانست تردد کند حالا با پرهیز غذایی و ورزش بیش از دو کیلوگرم وزن کم کرده و به دنبال خانه‌ای جدید است.

موتسی اکتبر ۲۰۲۱ پس از مرگ صاحبش به مرکز حیوانات آراس‌پی‌سی‌ای (RSPCA) در نیوپورت انتقال یافت. در آن زمان او ۱۰ کیلو و ۱۰۰ گرم - بیش از دو برابر وزن گربه معمولی و تقریبا به اندازه یک سگ کوچک- وزن داشت.

کارکنان مرکز پس از آن که متوجه شدند او به دلیل هیکل بزرگش نمی‌تواند از گربه‌رو مرکز برای رفت‌وآمد استفاده کند، تصمیم گرفتند به او کمک کنند تا بیشتر ورزش کند و وزن کم کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موتسی از نوامبر ۲۰۲۱ با دنی ویلسون، پرورش‌دهنده‌ای که به او کمک کرد اضافه وزن خود را کاهش دهد، زندگی می‌کند.

ویلسون گفت: «حدس می‌زنیم اضافه وزنش به دلیل خوردن غذاهای صاحب قبلی‌اش بوده و این که هرگز برای ورزش کردن بیرون نمی‌رفته است. البته حالا کم ‌کم از حیاط خانه من خوشش آمده و دوست دارد کنار در پشتی بنشیند و آفتاب بگیرد.»

«وزنش کم ‌کم رو به کاهش گذاشت - تا حالا با کم کردن دو کیلوگرم شگفتی آفریده است و حالا تقریبا می‌تواند سرش را به بیخ دمش برساند.»

ویلسون گفت موتسی «هنوز خیلی اضافه وزن دارد» و تا هنگام نقل مکان به خانه دائمی‌اش باید همچنان چند کیلو دیگر نیز کم کند.

کت لوگان، معاون مدیر این مرکز حیوانات گفت موتسی احتمالا سنگین‌ترین گربه‌ای است که تا به حال به سرپرست جدید واگذار شده است.

لوگان گفت: «دختر زیبایی است که راه درازی پیموده و همه ما به او افتخار می‌کنیم.»

لوگان افزود موتسی به دلیل هیکل بزرگ هنوز برای درست تمیز کردن خود مشکل دارد، «بنابراین خوشحال می‌شود بتواند در آینده نزدیک سرپرستی پیدا کند که به او در این مورد کمک کند.»

«همچنین ادامه برنامه غذایی منطقی برای کاهش وزنش اهمیت زیادی دارد و در مورد این با سرپرست جدید احتمالی او صحبت خواهیم کرد.»

کارکنان این مرکز معتقدند خانه مناسب موتسی خانه‌ای بدون کودک و حیوانات خانگی دیگر است که حیاطی امن یا «حیاط خلوت مخصوص گربه» داشته باشد تا وقتی را بیرون از خانه بگذراند.

© The Independent

بیشتر از زندگی