هفته مد لاکمه در هند

هفته مد لاکمه از مهم‌ترین رویدادهای مد در هند است و سالانه دو بار برگزار می‌شود

برنامه این «هفته مد» نمایش مجموعه‌هایی از مد خلاق و مد سبز یا پایدار را شامل می‌شد که لباس‌هایی با پارچه‌های ارزان و بی‌ضرر برای محیط زیست را عرضه می‌کرد‌ـ اینستاگرام lakmefashionwk

هفته مد لاکمه (Lakmé) هند رویدادی است که سالانه دو بار- یک‌ بار در آوریل برای نمایش مجموعه تابستان، و بار دیگر در اوت برای نمایش مجموعه زمستان- در دهلی نو یا بمبئی برگزار می‌شود. این هفته مد یکی از مهم‌ترین رویدادهای مد در هند به حساب می‌آید که در کنار رویدادهای بزرگی مانند شورای طراحی مد (FDCI) و ران‌وی هند (India Runway Week) جای می‌گیرد.

این رویداد که پس از دو سال غیبت به‌علت محدودیت‌های کرونا و محدود ماندن به نمایش اینترنتی، حالا با نمایش حضوری، به صحنه مد بازگشته است، نمایش امسال خود را از ۲۲ مارس در استادیوم ملی دهلی نو آغاز کرد و تا ۲۷ مارس ادامه داشت. برنامه این «هفته مد» نمایش مجموعه‌هایی از مد خلاق و مد سبز یا پایدار را شامل می‌شد که لباس‌هایی با پارچه‌های ارزان و بی‌ضرر برای محیط زیست را عرضه می‌کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجموعه‌های تازه از طراحان مطرح هندی و طراحان شناخته‌شده جهان را روی صحنه این هفته مد به نمایش درآمدند. برای نمونه، در این هفته مد شاهد حضور دیکشا خانا، طراح مشهور هندی، با مجموعه‌ای به‌ نام «سلام» از لباس‌های سنتی با جزئیات زیبا و رنگ‌آمیزی طبیعی، و وشالی‌اس با مجموعه‌ای سبز از لباس‌های هندی دوخته‌شده با پارچه‌های ارزان‌قیمت بودیم، و نیز مجموعه بمبرگ به‌ نام «جاوا» که با طراحی‌های پایال پراتاپ روی چاپ نقاشی‌ها و طراحی‌های دستی بر پارچه‌ها متمرکز بود با طرح‌هایی از گیاهان، حیوانات، و طبیعت پرگل و پرندگان.

پیش از این هم مدل‌های مشهوری مانند نیومی کمبل، سوپرمدل جاماییکایی، و نیز ستارگان سینمای بالیوود مانند پریانکا چوپرا جوناس، دیپیکا پادوکن، و آرجون رامپال، به‌عنوان مدل در هفته مد لاکمه شرکت کرده‌اند و بر شهرت و محبوبیت این رویداد بین‌المللی افزوده‌اند. از نشان‌های تجاری شناخته‌شده و برجسته‌ای که در این هفته مد مجموعه‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند نیز می‌توان دولچه‌ گابانا، لویی‌ ویتون، و روبرتو کاوالی را نام برد، در کنار طراحان صاحب‌نام هندی مثل آجی کومار، مانیش ملهوترا، و روهیت بال که سابقه طولانی و درخشانی در زمینه طراحی مد داشته‌اند.

بیشتر از مُد و زیبایی