اسرائيل، آمریکا، یونان، فرانسه و قبرس رزمایش دریایی مشترک برگزار کردند

«این رزمایش یکی از همکاری‌های مهم عملیاتی اسرائيل با ایالات متحده و دیگر کشورها در منطقه خاورمیانه توصیف شد»

در این رزمایش، مقابله با تهدیدهای هوایی و دریایی و نیز همکاری دریایی-هوایی ضد تهدید زیردریایی‌ها تمرین شد- Israel Defense Forces

ارتش اسرائيل روز پنجشنبه، ۲۴ مارس، اعلام کرد رزمایش بین‌المللی بزرگ دریای مدیترانه در آب‌های جنوب‌غربی قبرس پایان یافت.

به گزارش تایمز اسرائيل، در این رزمایش دریایی که «نوبل دینا» نام داشت، کشورهای اسرائيل، یونان، فرانسه، قبرس و ایالات متحده آمریکا شرکت کردند.

ارتش اسرائيل در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای دریایی این کشور در کنار ناوگان دیگر کشورهای شرکت‌کننده در چند عملیات‌ مختلف همچون دفاع دریایی، رهگیری زیردریایی‌ها، جست‌وجو و نجات و ارائه کمک‌های پزشکی در دریا را تمرین کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بیانیه می‌‌افزاید در این رزمایش، مقابله با تهدیدهای هوایی و دریایی و نیز همکاری دریایی-هوایی ضد تهدید زیردریایی‌ها تمرین شد.

به گفته ارتش اسرائيل، هدف این رزمایش «تقویت همکاری میان نیروهای دریایی درگیر، تقویت زبان مشترک عملیاتی و افزایش دانش عملیاتی مشترک» بود.

این رزمایش به عنوان یکی از همکاری‌های مهم عملیاتی اسرائيل با ایالات متحده و دیگر کشورها در منطقه خاورمیانه توصیف شد.

وزارت دفاع قبرس نیز اعلام کرد این رزمایش «توان عملیات مشترک و هم‌افزایی» با دیگر کشورهای شرکت‌کننده در رزمایش را افزایش داد.

رزمایش هوایی بین‌المللی بزرگ دیگری نیز هفته آینده در یونان برگزار می‌شود که در آن نیروی هوایی کشورهای ایالات متحده، کانادا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، اسلوونی و اتریش شرکت می‌کنند و کشورهای مصر، آلبانی، مقدونیه شمالی، بریتانیا، هند، کویت، کرواسی، مراکش و عربستان سعودی هیئت‌های ناظر می‌فرستند.

بیشتر از جهان