روسیه دیپلمات‌های آمریکا را اخراج کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: «اقدام اخیر روسیه گامی غیرسازنده در روابط دوجانبه ما به‌شمار می‌رود»

تعداد دیپلمات‌های آمریکایی اخراج شده از روسیه روشن نیست-Alexander NEMENOV / AFP

سفارت ایالات‌متحده آمریکا در مسکو روز چهارشنبه فهرست دیپلما‌ت‌هایی که باید از روسیه خارج شوند را دریافت کرد. رسانه‌های روسیه می‌گویند این اقدام در تلافی اخراج دیپلمات‌های روس از سازمان ملل انجام شده است.

واشینگتن ماه گذشته ۱۲ دیپلمات روس مستقر در مقر سازمان ملل در نیویورک را به دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی اخراج کرد. سپس اعلام کرد یک دیپلمات روس دیگر را هم به اتهام جاسوسی اخراج می‌کند.

به گزارش رسانه روسی اینترفکس، روسیه که این اتهام‌ها را رد می‌کند به سفارت آمریکا در مسکو اطلاع داده است که تعداد نامشخصی از دیپلمات‌های آمریکایی را در واکنش به این اقدام اخراج می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش به طرف آمریکایی گفته شده است که هرگونه اقدام خصمانه علیه روسیه با واکنش متقابل و قاطعانه مواجه خواهد شد.

این اقدام روسیه در حالی انجام می‌شود که آمریکا و متحدانش در حال بررسی اعمال تحریم‌های گسترده‌تر علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «اقدام اخیر روسیه گامی غیرسازنده در روابط دوجانبه ما به‌شمار می‌رود و اکنون بیش از هر زمان دیگری لازم است پرسنل دیپلماتیک ما در محل حضور داشته باشند تا ارتباط بین دولت‌های ما را تسهیل کنند.»

در این گزارش به تعداد دیپلمات‌های آمریکایی اخراج شده اشاره نشده است.

با گذشت یک ماه از دستور ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه برای حمله ارتش این کشور به اوکراین، پیشروی نیروهای روس به دلیل مقاومت نیروهای نظامی و مردمی اوکراین کند و در برخی مناطق با مانع مواجه شده است. جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا هم برای رایزنی در این زمینه راهی اروپا شده است.

بیشتر از جهان