یکی از دو جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده چینی پیدا شد

علت سقوط هنوز مشخص نیست و هواپیما پس از برخورد به زمین چنان تکه تکه شد که تاکنون تنها برخی از بقایا و اجساد سرنشینان یافت شده‌ است

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، ۲۳ مارس، امدادگران در چین یکی از دو جعبه سیاه هواپیمای شرکت هواپیمایی «چاینا استرن» را یافتند. این هواپیما با ۱۳۲ مسافر روز دوشنبه بر فراز کوهستان‌های پوشیده از جنگل سقوط کرد.

یک مقام‌ اداره هوانوردی غیرنظامی چین در نشستی خبری گفت، بر اساس ارزیابی اولیه، جعبه سیاه یافت شده ابزار ضبط صدای کابین خلبان است.
این هواپیمای مسافربری روز دوشنبه، ۲۱ مارس، از شهر کونمینگ در جنوب شرقی چین به سوی شهر گوانگژو در حال پرواز بود که پیش از آغاز مرحله فرود، ناگهان سقوط کرد.

علت سقوط هنوز مشخص نیست و هواپیما پس از برخورد به زمین چنان تکه تکه شد که تاکنون تنها برخی از بقایا و اجساد سرنشینان یافت شده‌ است.

ژو تائو، کارشناس اداره هوانوردی غیرنظامی چین، گفت: «بازرسی‌های اولیه نشان می‌دهد که جداره بیرونی این جعبه سیاه به شدت آسیب دیده است، اما بخش ذخیره‌سازی اطلاعات، هرچند تا حدودی ضربه خورده، به نسبت سالم است.»
به گفته این مقام اداره هوانوردی چین، جعبه سیاه برای بررسی‌های بیشتر به پکن فرستاده می‌شود، اما مشخص نیست بازیافت اطلاعات آن چقدر به طول می‌انجامد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مائو یان‌فنگ، مدیر بازرسی اداره هوانوردی، گفت: «هواپیما پس از برخاست و در تمام طول پرواز تا پیش از کاهش ناگهانی ارتفاع، هیچ مشکلی گزارش نکرد و با برج مراقبت در ارتباط بود. اما در هنگام کاهش سریع ارتفاع، هیچ پاسخی به تماس‌های برج مراقبت نداد.»

این هواپیما سه خلبان داشت و کاپیتان آن شش هزار و ۷۰۹ ساعت پرواز در کارنامه خود داشت.

این مقام اداره هوانوردی افزود: «تا جایی که ما می‌دانیم، هر سه خلبان سابقه عملکرد خوبی داشتند و زندگی خانوادگی آن‌‌ها آرام بود.»

بارش شدید باران در جنوب چین کار جست‌وجوی قربانیان و جعبه سیاه دیگر را دشوار کرده است.

این حادثه نخستین فاجعه هوایی بزرگ ده سال اخیر در چین است.

شرکت هواپیمایی چین شرقی و دو شرکت زیرمجموعه آن تا روشن شدن بررسی‌های اولیه، پروازهای بیش از ۲۰۰ هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ خود را متوقف کردند.

بیشتر از جهان