دختران نوجوان هندبال ایران قهرمان آسیا شدند

اولین مدال طلای ایران در رشته هندبال را دختران نوجوان کسب کردند

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران نوجوان آسیا از ۲۷ اسفند آغاز شد و تا پنج فروردین ادامه دارد- عکس از تابناک

دختران نوجوان عضو تیم ملی ایران که در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا در قزاقستان شرکت کرده بودند، در بازی نهایی نیز حریف خود را شکست دادند و اولین مدال طلای ایران در رشته هندبال را کسب کردند.

دختران نوجوان ایران در بازی نهایی مقابل تیم ملی سوریه قرار گرفتند و با اختلاف قابل‌توجه ۳۶ بر ۲۱ توانستند پیروز میدان باشند.

تیم ملی دختران نوجوان هندبال ایران در بازی‌های پیشین نیز حریفانی از کشورهای ازبکستان، قزاقستان، و هند را شکست داد و موفق شد سهمیه حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ را که در گرجستان برگزار می‌شود، دریافت کند.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران نوجوان آسیا از ۲۷ اسفند آغاز شد و تا پنج فروردین ادامه دارد. در روز پایانی نیز دیدارهای رده‌بندی برگزار خواهند شد.

دو تیم برتر این دوره از رقابت‌ها مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به‌دست می‌آورند. سهمیه اول را دختران نوجوان ایران به خود اختصاص دادند و سهمیه دوم نیز متعلق به تیم پیروز از مسابقه دو تیم ازبکستان و قزاقستان است که پنجم فروردین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دختران هندبال ایران در این مسابقات دو بار تاریخ‌سازی کردند؛ آن‌ها اولین مدال طلای آسیا را در رشته هندبال برای ایران کسب کردند، و نیز برای اولین بار در تاریخ هندبال زنان ایران مقابل قزاقستان به برتری رسیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 تاکنون ایران در هیچ رده‌ای بر روی سکوی اول آسیا در رشته هندبال قرار نگرفته بود. 

شهرزاد نصوحی، نسترن گودرزی، زهرا فتوتی، فاطمه مریخ، فاطمه احمدی، شقایق چراغی، آسمان بدوی، الناز یارمحمدتوسکی، فریماه احمدی، مبینا حاج حیدری، هانیه شاه‌ویسی، نگین رحمانی، صبا زنگنه، بهار زنگنه، هستی دوخایی، و آرزو بهمنی، اسامی ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات است.

دختران ملی‌پوش ایران در عرصه‌های بین‌المللی دیگر رشته‌ها نیز موفقیت‌های قابل‌توجهی کسب کرده‌اند. در آخرین روزهای اسفند ۱۴۰۰ تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران نیز با سه پیروزی پیاپی، قهرمان رقابت‌های آسیای مرکزی (کافا) شدند.

در‌ حالی‌ که افتخارآفرینی دختران ورزشکار ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی روز‌به‌روز چشمگیرتر می‌شود، محدودیت‌های آنان نیز افزایش می‌یابد. صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پخش مستقیم مسابقات ورزشی زنان ایران خودداری می‌کند و دختران ورزشکار مجبورند در رقابت‌های بین‌المللی با حجاب کامل و مورد تایید حکومت حاضر شوند. این محدودیت‌ها در سال‌های اخیر برخی از قهرمانان ورزشی ایران را مجبور به ترک ایران و مهاجرت کرده است.

بیشتر از ورزش