تروجینا؛ اسکی در دامنه‌های کوهستان برفی عربستان سعودی

تروجینا که قرار است در تمام طول سال امکان اسکی و ورزش‌های ماجراجویانه را ارائه دهد در سال ۲۰۲۶ تکمیل می‌شود

 درحالی‌که اغلب پیست‌های اسکی در جهان با مشکل کمبود برف روبه‌رو شده‌اند، شهر هوشمند نئوم در عربستان سعودی، اسکی را به یکی از جاذبه‌های گردشگری خود اضافه می‌کند.

تروجینا یک مقصد جذاب در سطح جهانی خواهد بود که مناظر طبیعی و ساخته دست بشر را در هم می‌آمیزد و امکان چشیدن طعم تجربیات منحصربه‌فرد انسان‌محور را به‌طور یکسان برای ساکنان و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

تروجینا شش منطقه متمایز را در خود جا خواهد داد که حول تجربه ترکیبی از نوآوری‌های واقعی و مجازی معماری و مهندسی شکل گرفته‌اند. همه این تلاش‌ها برای ایجاد یک مقصد گردشگری است که شبیه به هیچ جای دیگر نباشد.

 تروجینا بخشی از طرح منطقه‌ای نئوم است که در ۵۰ کیلومتری ساحل خلیج عقبه در قلب منطقه کوهستانی عربستان با ارتفاعات از ۱۵۰۰ متر تا ۲۶۰۰ متر واقع شده و مساحتی نزدیک به ۶۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 با بهره‌گیری از آب‌وهوای متنوع در این منطقه، جایی که دمای زمستان به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد و دما در طول سال به طور کلی ۱۰ درجه خنک‌تر از بقیه مناطق عربستان است، با توجه به هوای پاک و تمیز و مناظر خیره‌کننده، تروجینا نه تنها مکانی برای بازدید خواهد بود که همچنین مکانی برای زندگی و کار است.

 تروجینا که قرار است در تمام طول سال امکان اسکی و ورزش‌های ماجراجویانه را ارائه دهد در سال ۲۰۲۶ تکمیل می‌شود.

از ویژگی‌های برجسته تروجینا می‌توان به دریاچه مصنوعی آب شیرین آن و دهکده The Vault اشاره کرد. این دهکده به‌عنوان دروازه اصلی به تروجینا، فناوری، سرگرمی و تسهیلات مهمان‌نوازی را در هم آمیخته است.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و رئیس هیئت‌مدیره شرکت نئوم درباره این پروژه جسورانه گفت: «تروجینا با ایجاد مکانی مبتنی بر اصول اکوتوریسم، گردشگری کوهستانی را برای جهان بازتعریف خواهد کرد و بر تلاش‌های ما برای حفاظت از طبیعت و ارتقای کیفیت زندگی جامعه را که با اهداف برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ همسو است، صحه می‌گذارد.»

 تروجینا افزوده مهمی به گردشگری در منطقه خواهد بود، نمونه‌ای منحصربه‌فرد از اینکه چگونه عربستان سعودی در حال ایجاد مقاصدی بر اساس تنوع جغرافیایی و محیطی خود است. این چشم‌انداز آینده‌نگر تضمین می‌کند که گردشگری کوهستانی جریان درآمد دیگری برای حمایت از تنوع اقتصادی پادشاهی خواهد بود و درعین‌حال منابع طبیعی آن را برای نسل‌های آینده حفظ می‌کند.

بیشتر از سفر