فینال بزرگ در انتظار تنیس‌باز اهل کالیفرنیا

CLIVE BRUNSKILL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

تیلور فریتس، تنیس‌باز ۲۴ ساله آمریکایی و نفر بیستم تنیس مردان جهان موفق شد با شکست آندری روبلف روس به مهمترین فینال دوران حرفه‌ای خود راه پیدا کند.

فریتس که اهل کالیفرنیا است، موفق شد روبلف را در دو ست متوالی با نتایج ۵-۷ و ۶-۴ مغلوب کند و حالا این شانس را دارد تا اولین قهرمانی خود در رقابت‌های مسترز را در زادگاهش به‌دست آورد.

فریتس نخستین تنیس‌باز آمریکایی است که در یک دهه اخیر موفق شده به فینال مسابقات تنیس مسترز ایندیان ولز راه پیدا کند.

او سال گذشته نیز در این مرحله از رقابت‌های ایندیان ولز حضور داشت، اما مغلوب نیکولوز باسیلاشویلی از گرجستان شد و از راهیابی به فینال باز‌ماند.

روبلف نیز با شکست مقابل فریتس به سومین فینال متوالی خود در سال ۲۰۲۲ نرسید. فریتس برای رسیدن به قهرمانی در دیدار پایانی کار بسیار دشواری خواهد داشت؛ زیرا نادال اسپانیایی، مرد شماره چهار تنیس جهان موفق شد در نیمه‌نهایی و یک مسابقه کاملا اسپانیایی، کارلوس آلکاراس جوان و آماده را شکست دهد و حالا فریتس برای به دست آوردن جام باید این تنیس‌باز اسطوره‌ای را از پیش رو بردارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال در یک مسابقه تماشایی و نسبتا طولانی که نزدیک به سه ساعت و ۱۱ دقیقه به طول انجامید، موفق شد آلکاراس جوان و هموطن خود را ۲ بر ۱ مغلوب و به پنجاه‌و‌سومین فینال مسترز خود راه پیدا کند.

این پنجمین حضور نادال در فینال مسابقات مسترز ایندیان ولز نیز محسوب می‌شود و او تاکنون سه قهرمانی در این رقابت‌ها را در کارنامه خود دارد.

نادال در مسابقه مقابل آلکاراس، ست اول را در حالی که در ابتدای شروع بازی دو بر صفر در گیم‌ها عقب افتاده بود، ۶-۴ پیروز شد. رقابت نزدیک دو تنیس‌باز در ست دوم، ۶-۴ به سود آکاراس به پایان رسید.

وزش شدید باد در صحرای کالیفرنیا نیز بر عملکرد هر دو تنیس‌باز تاثیر منفی گذاشت، اما درنهایت این نادال بود که در ست سوم و پایانی از تجربه بالای خود به‌خوبی استفاده کرد و ۶-۳ به برتری رسید و بیستمین پیروزی متوالی خود در رقابت‌های این فصل را به‌دست آورد.

نادال در صورت پیروزی در دیدار پایانی می‌تواند سی‌و‌هفتمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس مسترز را به‌دست آورد و با رکورد نواک جوکوویچ برابر شود.

او حالا با رسیدن به دیدار پایانی در جدیدترین رده‌بندی جهانی در رتبه سوم جهان قرار می‌گیرد و جای الکساندر زورف آلمانی را خواهد گرفت.

بیشتر از تنيس