سری آ ایتالیا؛ بردهای اقتصادی و صدرنشینی برای میلان

Alberto PIZZOLI / AFP

سی‌امین هفته رقابت‌های سری آ ایتالیا با صدرنشینی تیم فوتبال میلان ادامه دارد. میلان که به زمین کالیاری رفته بود، موفق شد با یک گل، تیم رده هفدهمی جدول را مغلوب و جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم‌تر کند. 

تیم میلان که در این هفته‌ها روی نوار برد حرکت می‌کند، در این مسابقه نیز از ابتدا نشان داد که به‌دنبال پیروزی و حفظ صدرنشینی در سری آ است.

مهاجم آماده این روزهای میلان، ژیرو در همان شروع کار می‌توانست روسونری‌ها را پیش بیندازد، اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. میلانی‌ها با اینکه در این بازی میهمان بودند، توپ و میدان را در نیمه نخست در اختیار داشتند، اما نتوانستند موقعیت مناسبی روی دروازه میزبان ایجاد کنند.

حمله‌های دامنه‌دار میلان در نیمه دوم نیز ادامه داشت تا اینکه این بار ژیرو در نقش گل‌ساز ظاهر شد و پاس او به بن ناصر در دقیقه ۵۹، گل اول بازی را به همراه آورد.

پس از گل، میزبان برای جبران گل خورده تلاش بسیار زیادی کرد تا جایی که در وقت‌های اضافه بازی تیرک دروازه تیم میلان را نیز به لرزه درآورد، اما درنهایت میلانی‌ها با یک برد خفیف دیگر این مسابقه را یک بر صفر به پایان بردند. پیروزی که آن‌ها را نه‌تنها در صدر قرارداد، بلکه حالا آن‌ها با یک بازی بیشتر شش امتیاز از رقیب دیرینه خود و مدافع عنوان قهرمانی یعنی اینتر بیشتر دارند.

این سومین پیروزی متوالی میلان با نتیجه یک بر صفر بود و حالا آن‌ها تنها هشت هفته برای رسیدن به قهرمانی فاصله دارند؛ قهرمانی که بیش از یک دهه است آن را به دست نیاورده‌اند و حالا به نظر می‌رسد در این فصل بیش‌ازپیش به آن نزدیک شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پایان بازی نیز درگیری بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد، دروازه‌بان میلان که از توهین‌های نژادپرستانه هواداران کالیاری در امان نبود، واکنش نشان داد و همین موضوع در انتهای بازی سبب درگیری شد و زلاتان نیز مانند همیشه در متن این موضوع قرار گرفت.

استفانو پیولی، سرمربی میلان معتقد است که هنوز هیچ‌چیز تمام نشده و فکر کردن به قهرمانی از حالا کار اشتباهی است.

او پس از پایان بازی گفت:«برد بسیار مهمی را به دست آوردیم. من در نیمه اول و حتی زمانی که به گل نرسیده بودیم از عملکرد تیمم راضی بودم. اینکه ما تصمیم داریم بازی‌ها را با یک گل به اتمام برسانیم پذیرفتنی نیست و شرایط بازی نتیجه را رقم می‌زند؛ اما مهم این بود که پیروز شدیم و صدرنشینی را ادامه می‌دهیم. فقط باید برای بازی‌های باقی مانده تمرکز کافی داشته باشیم چون چهار تیم بالای جدول شانس قهرمانی و رسیدن به اسکودتو را دارند.»

تیم فوتبال اینتر نیز در روند ناکامی‌های خود در این هفته‌ها به یک تساوی خانگی مقابل فیورنتینا رسید. شاگردان اینزاگی در پنج مسابقه اخیرشان پیروزی به دست نیاورده‌اند و آن‌ها حتی رده دوم جدول را نیز به ناپولی واگذار کردند. میلان با این پیروزی از ۳۰ مسابقه، ۶۶ امتیازی شد و کماکان در صدر جدول رقابت‌های سری آ باقی ماند. ناپولی و اینتر نیز به ترتیب با ۶۳ و ۶۰ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

 

بیشتر از فوتبال