تک‌گل اینتر برای حذف لیورپول کافی نبود

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول، پس از باخت مقابل اینتر، از عملکرد بازیکنانش انتقاد کرد

نیمه دوم با یک موقعیت گل برای لیورپول آغاز شد اما صلاح توپ را به تیرک دروازه کوبید - Paul ELLIS / AFP

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی پیگیری شد و تیم فوتبال اینترمیلان ایتالیا برای بازی مقابل لیورپول به ورزشگاه آنفیلد این شهر رفت؛ اما با اینکه یک بر هیچ پیروز شد، نتوانست جواز صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را به دست آورد.

اینتر که در بازی رفت مقابل شاگردان یورگن کلوپ در ایتالیا و ورزشگاه جوزپه مئاتزا بازی را دو بر هیچ واگذار کرده بود، برای جبران، به دو گل احتیاج داشت.

در این بازی، ادین ژکو، یکی از مهاجمان اصلی اینتر، از ابتدا در زمین حضور نداشت و اینزاگی ترجیح داد به جای او از سانچس استفاده کند. مهم‌ترین غایب اینتر در این مسابقه نیکولو بارلا، بازیکن کلیدی و بازی‌ساز این تیم، بود که به علت دواخطاره بودن نمی‌توانست اینتر را همراهی کند و از ابتدا، آرتورو ویدال به جای او در ترکیب قرار گرفت.

این مسائل اینتری‌ها را بیشتر در حالت دفاعی قرار می‌داد زیرا می‌دانستند که دریافت گل از لیورپول حذف آن‌ها را قطعی خواهد کرد. در نیمه نخست، بازی بیشتر در میانه‌های میدان در جریان بود و مدافعان پرتعداد اینتر به مهاجمان خطرناک لیورپول اجازه کار نمی‌دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهم‌ترین اتفاق نیمه اول ضربه سر ماتیپ، مدافع پیش کشیده قرمزها، در دقیقه ۳۱ بود که به تیرک دروازه اینتر برخورد کرد و وارد دروازه نشد و نیمه اول برای دو تیم بدون گل به پایان رسید.

شروع نیمه دوم با یک موقعیت گل برای لیورپول آغاز شد اما صلاح توپ را به تیرک دروازه کوبید تا حسرت گلزنی در این هفته از رقابت‌ها برای او همچنان باقی بماند. اینتر که به دو گل احتیاج داشت، بازی رو به‌ جلو را در دستور کار قرار داد و در دقیقه ۶۱، لئوتارو مارتینز با یک شوت ناگهانی از راه دور دروازه آلیسون بکر و لیورپول را باز کرد تا نتیجه یک بر هیچ شود و اینتر را به ادامه کار امیدوار کند؛ اما اخراج الکسیس سانچس تنها ۲ دقیقه پس از گل، تمام نقشه‌های اینزاگی را نقش بر آب کرد و اینتر می‌بایست برای زدن یک گل دیگر، ۳۰ دقیقه ۱۰ نفره به کار ادامه می‌داد.

لیورپول در ادامه بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت اما محمد صلاح بازهم در یک موقعیت مناسب، توپ را به تیرک دروازه کوبید تا بدشانسی‌های او در این مسابقه ادامه داشته باشد. سایر تعویض‌های اینزاگی هم نتوانست در نتیجه تغییری ایجاد کند و اینتر با وجود برد یک بر هیچ، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول، پس از باخت مقابل اینتر، از عملکرد بازیکنانش انتقاد کرد و معتقد بود که آن‌ها تحرک و دقت همیشگی در بازی را نداشتند و همین موضوع باعث شد تا از موقعیت‌ها فراوان گلزنی استفاده نکنند. با این حال، او بر این موضوع تاکید کرد که آن‌ها با شایستگی به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کرده‌اند.

اینزاگی نیز پس از پایان بازی معتقد بود ۱۰ نفره شدن آن‌ها مانع از صعودشان به مرحله بعدی شده است. او گفت که حضور داشتن اینتر در این مرحله یک دستاورد بزرگ است؛ چرا که آن‌ها توانسته‌اند پس از ۱۰ سال، در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های اروپایی حضور داشته باشند.

بیشتر از فوتبال