سریلانکا به دلیل کمبود کاغذ، امتحان‌های مدارس را لغو کرد

دولت این کشور ۲۲ میلیون نفری آسیای جنوبی که با کمبود نقدینگی مواجه است

مسئولان آموزش و پرورش از لغو شدن امتحان‌ها به مدت نامعلوم خبر دادند- ISHARA S. KODIKARA / AFP

در پی شدت گرفتن بحران اقتصادی در سریلانکا، دولت سهمیه‌بندی شیرخشک، شکر، عدس، و برنج را آغاز کرد.

مقام‌های سریلانکا روز شنبه اعلام کردند که امتحان‌های میلیون‌ها دانش‌آموز در این کشور به دلیل کمبود کاغذ لغو می‌شود.

به گزارش العربیه انگلیسی، کشور سریلانکا با بدترین بحران مالی خود از زمان استقلال در سال ۱۹۴۸ دست و پنجه نرم می‌کند و این موضوع پیامدهای زیادی در عرصه‌های گوناگون داشته است. یکی از این پیامدها، کمبود منابع مالی در این کشور برای وارد کردن محصولات مورد نیاز از جمله کاغذ برای چاپ است.

مسئولان آموزش و پرورش در شرایطی از لغو شدن امتحان‌ها به مدت نامعلوم خبر دادند که این امتحان‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده بود. اداره آموزش و پرورش یکی از استان‌های سریلانکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مدیران مدارس نمی‌توانند آزمون‌های پایان ترم را برگزار کنند، زیرا چاپخانه‌ها قادر به تامین ارز برای واردات کاغذ و جوهر لازم نیستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منابع رسمی سریلانکا، کمبود کاغذ و جوهر، برگزاری امتحان‌های مدارس را برای حدود دو سوم از ۴.۵ میلیون دانش‌آموز این کشور متوقف می‌کند. این در حالی است که این امتحان‌ها بخشی از فرایند ارزیابی و تصمیم‌گیری درباره ارتقای دانش‌آموزان به کلاس بعدی در پایان سال است.

بحران اقتصادی وخیم در سریلانکا که ناشی از کمبود ذخایر ارزی برای تامین مالی واردات کالاهای ضروری است، همچنین باعث شده است که این کشور از نظر مواد غذایی، سوخت، و دارو با کمبود مواجه باشد. هم‌زمان با شدت گرفتن بحران اقتصادی، صف‌های طولانی در بسیاری از شهرهای این کشور برای خرید خواربار و روغن تشکیل شده و دولت سهمیه‌بندی شیرخشک، شکر، عدس، و برنج را آغاز کرده است.

دولت این کشور ۲۲ میلیون نفری آسیای جنوبی که با کمبود نقدینگی مواجه است، این هفته اعلام کرد که نیازمند کمک مالی صندوق بین‌المللی پول برای رفع بحران بدهی خارجی و تقویت ذخایر ارزی است. حدود ۶.۹ میلیارد دلار از بدهی سریلانکا باید در سال جاری پرداخت شود، اما ذخایر ارز خارجی این کشور در پایان ماه فوریه حدود ۲.۳ میلیارد دلار بود.

در پاسخ به این درخواست، صندوق بین‌المللی پول روز جمعه تایید کرد که در حال بررسی درخواست غافلگیر کننده رئیس جمهوری سریلانکا برای کمک مالی است.

سریلانکا در اوایل سال جاری از چین، یکی از طلبکاران اصلی خود، درخواست کرد که با تعویق پرداخت بدهی موافقت کند، اما هنوز پاسخ رسمی پکن دریافت نشده است.

بیشتر از جهان