العلا؛ میزبان یوگا و مراقبه

یوگا و مراقبه بخشی از جشنواره زمستانی طنطورا است که از چهار سال قبل به‌موازارت پیشبرد طرح اصلاحات در عربستان سعودی در العلا آغاز شده است

العلا، شهر باستانی عربستان سعودی با میزبانی دوره‌ ۱۰ روزه یوگا که از جمعه ۲۷ اسفندماه آغاز شده است، اکنون علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و سرگرمی، فرصت دیگری برای علاقمندان به ورزش، سلامتی و مراقبه فراهم آورده است.

این دوره بیش از ۳۰۰ فعالیت مرتبط با یوگا و مراقبه با حضور مربی‌های شناخته شده بین‌المللی برگزار می‌کند و طیف رویدادها در این جشنواره از مشاوره سلامتی و کارگاه‌های آموزشی تا موزیک و ماساژ گسترده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جشنواره سلامتی العلا در حالی زنان و مردان علاقمند به یوگا از سراسر جهان را در دل مزارع تابستانی احاطه شده با کوه‌های زیبا، شن‌ نرم و درختان نخل گرد هم می‌آورد که برخی کشورهای منطقه از جمله کویت و جمهوری اسلامی ایران همچنان با برگزاری دوره‌های مختلط یوگا در فضای باز مخالفت می‌کنند. اخیرا برگزاری دوره‌های یوگا در فضای باز در کویت واکنش نمایندگان تندرو مجلس را به دنبال داشت و آنها با «خطرناک» خواندن فعالیت زنان در ورزش یوگا مانع ادامه برگزاری این دوره‌ها شدند.

نیمه بهمن‌ماه نیز نخستین جشنواره یوگا با حضور بیش از هزار شهروند سعودی در شهر اقتصادی ملک عبدالله در ساحل البیلسان برگزار شده بود. این جشنواره یک روزه شامل بیش از ۲۵ جلسه گفت‌و‌گو و مدیتیشن بود.

یوگا و مراقبه بخشی از جشنواره زمستانی طنطورا است که از چهار سال قبل به‌موازات پیشبرد طرح اصلاحات در عربستان سعودی در العلا آغاز شده است. علاوه بر یوگا فعالیت‌های ورزشی دیگری مانند ماراتن، دوچرخه‌سواری و صخره‌نوردی هم در العلا انجام می‌شود.

بیشتر از زندگی