سپاه مدعی دستگیری یک جاسوس اسرائیلی شد

این خبر پس از آن منتشر می شود که افشای ارتباط یک جاسوس اسرائیلی به فرماندهان سپاه و رسانه‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی ، باعث جنجال شده است

ورودی تاسیسات هسته‌ای فردو - عکس از ایرنا

همزمان با حمله سایبری به برخی وبسایت های دولتی اسرائیل که گفته می شود ایران آن را انجام داده است، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی شد «عضای یک شبکه‌ که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند» را دستگیر کرده است.

در گزارشی که ایرنا منتشر کرده است، تنها از یک فرد سخن گفته می شود، با این حال اخبار منتشر شده مدعی انهدام یک شبکه جاسوسی هستند.

در این گزارش آمده است که یکی از کارمندان بخش IR6 تاسیسات هسته‌ای فردو با دریافت پول نقد و ارز دیجیتال حاضر شده تا با افسران اطلاعاتی اسرائیل همکاری کند.

بنا به ادعای سپاه، اسرائیل در پوشش یک شرکت هنگ‌کنگی و از طریق یک فرد واسطه با کارمند مذکور ارتباط برقرار کرده است و قصد داشته تا قبل از تعطیلات نوروز در تاسیسات هسته ای ایران خرابکاری کند. اسرائیل این خبر را تایید نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبر پس از آن منتشر می شود که انتشار یادداشت نویسنده انگلیسی تازه‌مسلمان در روزنامه تایمز اسرائیل و روشن شدن نفوذی بودن او در رسانه‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی ایران، باعث جنجال در ایران شده است.

کاترین پرز شکدم که طی سال‌های گذشته به‌عنوان نویسنده انگلیسی تازه‌مسلمان و شیعه در رسانه‌های نزدیک به رهبر نظام حاکم بر ایران تحلیل و گزارش می‌نوشت، با انتشار یادداشتی، خود را یهودی نفوذی در جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده که در تارنمای رهبر جمهوری اسلامی ایران، ۱۸یادداشت از او منتشر شده است.

روزنامه‌نگار یهودی شهروند اسرائیل، دلیل موفقیت خود را در نزدیک شدن به رسانه‌های وابسته به هسته سخت نظام و انقلابیون تندرو، نیاز شدید ایشان به گرفتن تأیید از متفکران خارجی دانسته است.

اسرائیل جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین تهدید علیه خود می‌داند و دو کشور، علاوه بر روابط غیردوستانه‌ای که در چهار دهه اخیر داشته‌اند، در چند سال گذشته نیز درگیر جنگ غیرمستقیمی شده‌اند که از آن با عنوان «جنگ در سایه» یاد می‌شود.