حمله سایبری به وب‌سایت‌های دولتی اسرائیل، شادمانی سپاه

گفته می‌شود که این بزرگ‌ترین حمله سایبری است که تاکنون علیه اسرائیل صورت گرفته است

خبرگزاری فارس نوشت که گروه هکری «عصای موسی» ایرانی است - Reuters

در پی یک حمله سایبری در روز دوشنبه، تعدادی از وب‌سایت‌های دولتی اسرائیل، از جمله وب‌سایت  وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، دادگستری، و رفاه، و همچنین وب‌سایت دفتر نخست‌وزیری از کار افتاد.

به گزارش نشریه اسرائیلی هاآرتص، یک منبع دفاعی می‌گوید که این بزرگ‌ترین حمله سایبری است که تاکنون علیه اسرائیل صورت گرفته است.

کارشناسان اسرائیلی معتقدند که یک دولت یا سازمان بزرگ این حمله را انجام داده است، اما هنوز نمی‌توانند تعیین کنند که چه کسی پشت آن است.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، گزارش داد که گروه هکری «بلک شدو» (Black Shadow) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

پیش از این، حساب کاربری توییتری منتسب به سپاه پاسداران در توییتی نوشت: «رژیم صهیونیستی، امشب را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.» این موضوع، گمانه‌زنی‌ها در مورد دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حمله را جدی می‌کند.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران ایران با ابراز خوشحالی از این حمله با ارائه پیشینه‌ای از اقدام‌های سایبری ایران علیه اسرائیل، این حمله را در ادامه حملات قبلی ارزیابی کردند.

خبرگزاری فارس به نقل از شرکت فناوری «سایبریزن» نوشت که گروه «عصای موسی» گروهی ایرانی است. این گروه اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ شناسایی شد و هدفش ضربه زدن به شرکت‌های اسرائیلی از طریق درز دادن اطلاعات حساس است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری فارس که بازتاب دهنده مواضع سپاه پاسداران است، در ادامه افزود: «گروه هکری عصای موسی پیش‌تر نیز فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صدها نظامی عضو ارتش اسرائیل و تصاویر شخصی از بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور، را در محیط "دارک نت" و "تلگرام" منتشر کرده بود.»

پس از این حمله، یوآز هندل وزیر ارتباطات اسرائیل با مقامات این وزارت ارتباطات جلسه ای تشکیل داد. شرکت‌های مخابراتی تلاش کرده‌اند تا وب‌سایت‌های از کار افتاده را دوباره آنلاین کنند و خدمات به تدریج در حال بازسازی است.

بیشتر از جهان