یونایتد ۳ – تاتنهام ۲؛ رونالدو ستاره‌ای درخشان در اولدترافورد

رونالدو با زدن این سه گل تعداد گل‌های خود در بازی‌های باشگاهی را درمجموع به عدد ۸۰۷ رساند

رونالدو با برطرف شدن مصدومیتش در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت و برای اثبات توانمندی‌هایش دوباره پا به زمین مسابقه گذاشت - Lindsey Parnaby / AFP

هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان با حساس‌ترین دیدار بین تیم‌های منچستریونایتد و تاتنهام به میزبانی شیاطین سرخ در ورزشگاه اولدترافور پیگیری شد که درنهایت یونایتد موفق شد با درخشش کریستیانو رونالدو ۳ بر ۲ به برتری برسد.

باخت تحقیرآمیز یونایتد در هفته گذشته مقابل تیم همشهری یعنی منچستر‌سیتی و غیبت رونالدو در آن مسابقه صدای منتقدان، هواداران و بازیکنان سابق منچستریونایتد را درآورده بود و رالف رانگنیک، سرمربی آلمانی یونایتد می‌دانست برای باقی ماندن روی نیمکت این تیم تا انتهای فصل باید در این مسابقه پیروز شود، اما این تنها چیزی نبود که هواداران از او طلب داشتند، حواشی به وجود آمده بین او و ستاره پرتغالی تیم یعنی رونالدو نیز ‌انکار‌نشدنی بود و هواداران خواهان حضور او در زمین مسابقه بودند.

طبق گفته کادر پزشکی باشگاه، رونالدو با برطرف شدن مصدومیتش در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت و برای اثبات توانمندی‌هایش دوباره پا به زمین مسابقه گذاشت.

بزرگ‌ترین غایب یونایتد در بازی مقابل تاتنهام، برونو فرناندز پرتغالی بود که به‌دلیل سرماخوردگی قادر به همراهی کردن تیم نبود. یونایتد پس از یکی دو حمله نصفه نیمه در همان ابتدای نیمه اول در دقیقه ۱۲ به گل اول رسید. شوت ناگهانی و مهارنشدنی رونالدو دروازه تاتنهام و هوگو لوریس را باز کرد تا ورزشگاه اولدترافورد غرق در شادی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از گل نخست، بازی مقداری افت کرد و تاتنهام برای زدن گل تساوی پیش کشید و در دقیقه ۳۵ ارسال کولوسفسکی به روی دروازه در بین راه به دستان الکس تلس برخورد کرد و ضربه پنالتی به نفع تاتنهام اعلام شد. هری کین که در این روزها برای تاتنهام خوب گلزنی می‌کند، این پنالتی را نیز به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. تنها سه دقیقه پس از گل تساوی، رونالدو در دقیقه ۳۸ بازهم روی نبوغ خود و جاگیری مناسب، پاس سانچو را به گل دوم یونایتد تبدیل کرد تا تیمش ۲ بر ۱ ببرد و نیمه اول را پیروز به رختکن برود.

تاتنهام نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و آن‌ها برای زدن گل تساوی پیش کشیدند. تاتنهام برای به دست آوردن رتبه چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان به حداقل امتیاز از این مسابقه احتیاج داشت و می‌دانست شکست مقابل یونایتد کار آن‌ها را در ادامه فصل دشوار خواهد کرد.

بازی تا دقیقه ۷۲ بدون اتفاق خاصی سپری شد تا اینکه ارسال رگیلون با دخالت مگوایر همراه شد و او به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد تا حساب کار ۲ بر ۲ مساوی شود. درخشش رونالدو در این بازی تمامی نداشت و او موفق شد در دقیقه ۷۸ و روی ارسال الکس تلس با ضربه سر گل سوم یونایتد و خودش را در این مسابقه به ثمر برساند و در شبی به‌یادماندنی هت‌‌تریک کند.

یونایتد در ادامه فرصت زدن گل چهارم را نیز داشت، اما درنهایت این مسابقه با درخشش بهترین گل زن تاریخ فوتبال جهان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود یونایتد به پایان رسید. رونالدو با زدن این سه گل تعداد گل‌های خود در بازی‌های باشگاهی را درمجموع به عدد ۸۰۷ رساند و از رکورد جوزف بیکان عبور کرد و حالا او برترین گلزن تاریخ جهان است. او همچنین با سه گلی که در این مسابقه به ثمر رساند تعداد هت‌تریک‌های خود را به عدد ۵۹ رساند. منچستریونایتد با کسب این پیروزی ۵۰ امتیازی شد و موقتا در رتبه چهارم جدول قرار گرفت.

بیشتر از فوتبال